بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ساماندهی تانکرهای سوخت و خدمات رفاهی و ایجاد کمپ و استراحتگاه در منطقه ویژه و جزیره نگین برای رانندگان از اولویت‌های استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر یکشنبه در بازدید از پارکینگ تانکر و تریلرهای سوخت مازوت در جزیره نگین و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: ساماندهی تانکرهای سوخت و خدمات رفاهی و ایجاد کمپ و استراحتگاه در منطقه ویژه و جزیره نگین برای رانندگان از اولویت‌های استان بوشهر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین توسعه پارکینگ‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم مخازن سوخت در جزیره نگین، برای انتقال همه تانکرها به آن محل جهت تخلیه و بارگیری از دیگر اقدامات در دست انجام است.

وی افزود: ایجاد فرصت در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت احداث پایانه‌های نفتی در مجتمع بندری نگین از جمله اهداف استان است که زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۲ هزار و ۱۲۳ نفر فراهم خواهد کرد.

پورات گفت: باید از ظرفیت‌های پایانه حمل و نقل استان و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در راستای افزایش و بهره‌وری از زیرساخت‌های ایجاد شده استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت نفت، استانداری بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی و در راستای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از سال ۱۴۰۲ تاکنون تانکرهای ترانزیتی حامل نفت کوره از مرز باشماق و پرویز خان وارد کشور شده و مواد نفتی را برای ترانزیت خارجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شهرستان بوشهر منتقل و در کشتی‌های نفت‌کش تخلیه نمایند و همین امر باعث رشد بیش از چهار برابری مجموع عملکرد ۱۰ سال گذشته در زمینه ترانزیت خارجی شده است.

پورات اذعان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا دیماه ۱۴۰۲ به مقدار ۲۷۴/۰۰۷ تن ترانزیت خارجی و از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ تا شهریور ماه ۱۴۰۳ به مقدار ۱/۱۳۰/۴۹۷ تن ترانزیت خارجی از طریق بندر بوشهر با ۵۵ شناور صورت گرفته است.