خرم‌آباد - رئیس‌کل دادگستری لرستان از آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در این استان طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری در سخنانی، اظهار داشت: در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری باهمت و تلاش کارکنان و اعضای ستاد دیه استان و با یاری خیران و نیکوکاران گرامی، ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد استان از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۲۱۱ نفر مرد و ۹ نفر زن بودند.

وی افزود: از مجموع مددجویان آزاد شده، چهار نفر زندانی بدهکار دیه حوادث و سوانح کارگاهی، ۹۲ نفر محکوم مالی در جرایم غیرعمد، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۴ نفر بدهکار نفقه بودند که خوشبختانه و باهمت نیکوکاران خیراندیش و نوع‌دوست و با تلاش‌های ستاد دیه استان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، تأکید کرد: مجموع بدهی این مددجویان ۳۷۱ میلیارد تومان بود.

حجت‌الاسلام شهواری، یادآور شد: از مجموع این مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین هم استانی، ۲۹۵ میلیارد تومان از طریق اعطای اعسار، سه میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۳۹ میلیارد تومان نیز از محل سایر منابع، چون آورده خانواده مددجو، کمک‌های نهادهای حمایتی و … تأمین و به‌حساب خزانه دادگستری واریز و موجبات آزادی این زندانیان فراهم شد.

وی با تقدیر از حمایت و کمک شکات در گذشت از بخشی از بدهی خود، گفت: در فرایند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شکات به‌مانند خیران عمل کرده و همواره از بخشی از بدهی خود گذشت می‌کنند که در این فرصت از این اقدام خداپسندانه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، اضافه کرد: در همین راستا در شش‌ماهه ابتدای سال جاری شکات محترم ۲۱ میلیارد تومان از طلب خود گذشت کردند که رقم بالایی بوده و سهم بسیار مهمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان داشته است.

حجت‌الاسلام شهواری در مقایسه با آمار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان در مدت مشابه سال قبل نیز، گفت: در شش‌ماهه ابتدایی سال گذشته در مجموع ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد استان شامل ۱۴۰ مرد و سه زن از زندان آزاد شدند که این آمار در مقایسه با آمار شش‌ماهه امسال رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹۲ میلیارد تومان بود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خیران و نیکوکاران هم استانی در کمک به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: این اقدام به‌نوعی معامله با خداست و خیران بزرگوار با خدای خود معامله می‌کنند و قطعاً معامله با خداوند همواره منشأ خیروبرکت خواهد بود، اما ما هم به سهم خود از این خیران عزیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.