زنجان-راوی کتاب«پاییز آمد» گفت: شهید یوسفی جزو نیروهایی بود که تحولی را در سپاه ناحیه زنجان به وجود آورد و یک انسان تلاشگر بود که درطول حیات کوتاه اما پربرکت خود منشا خیر برای سپاه منطقه شد.

فخر السادات موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهید احمد یوسفی از شهدای شاخص استان زنجان است که در در طول دوران کاری خود هم به عنوان نیروی ستادی سپاه بود و هم در جبهه‌های جنگ حضور داشت.

وی تصریح کرد: شهید یوسفی جزو نیروهایی بود که تحولی را در سپاه ناحیه زنجان به وجود آورد و یک انسان تلاشگر بود که در طول حیات کوتاه اما پربرکت خود منشا خیر برای سپاه منطقه شد.

همسر شهید احمد یوسفی با اشاره به اینکه در سال ۵۹ با این شهید آشنا شدم، یادآور شد: ایشان مربی و استاد من بود و در واحد بسیج با وی همکاری می‌کردم و به جهت این همکاری باب آشنایی برای ازدواج فراهم شد.

موسوی با اشاره به اینکه ۵ سال زندگی مشترک داشتیم، ابراز کرد: شهید یوسفی در تاریخ ۶ مهر ۱۳۶۵ در ارتفاع مشرف به بانه به شهادت رسید.

مقام معظم رهبری پدر معنوی همسران شهدا هستند

وی مقام معظم رهبری را پدر معنوی همسران شهدا خواند و گفت: ایشان نسبت به مسائل، مشکلات، دل‌مشغولی و حماسه‌های همسران شهدا آشنا هستند.

موسوی  در مورد تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب پاییز آمد، عنوان کرد: ایشان عنایت خاصی به این کتاب داشتند و با ذوق ادبی که به عنوان کتاب‌خوان‌ترین رهبر دنیا دارند این تقریظ را فرمودند.

همسر شهید یوسفی با ابراز خوشحالی از عنایت و توجه مقام معظم رهبری بر کتاب پاییز آمد، تصریح کرد: این خوشحال بنده فقط به خاطر خودم نبود بلکه به خاطر شهیدی است که هشت سال در سنگر سپاه مقاومت کرد و در نهایت با وجود همه فراز و فرودهای زندگی به شهادت رسید.