یکی از مدرسان و نوازندگان عرصه سنتورنوازی از حضور خود در یک ارکستر بین المللی برای اجرای پروژه موسیقایی «ارباب حلقه‌ها» در کشور ترکیه خبر داد.

پویا سرایی نوازنده سنتور، مدرس و پژوهشگر موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام گرفته به مدت سه شب در پروژه بین المللی اجرای منتخب موسیقی «ارباب حلقه ها» ساخته ماندگار هاوارد شُر در شهر استانبول ترکیه به عنوان تک نواز سنتور حضور دارم.

وی افزود: همان طور که علاقه مندان موسیقی هم می‌دانند سه گانه «ارباب حلقه ها» یکی از موفق ترین مجموعه‌های سینمایی در ژانر ماجراجویی و فانتزی است. موسیقی فوق العاده این اثر، ساخته هاوارد شُر نیز از جمله آثار ماندگار موسیقی فیلم شناخته می‌شود که تاکنون در ارکسترها و پروژه‌های متعددی به صورت زنده پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

این نوازنده بیان کرد: پروژه ارباب حلقه‌ها (LOTR Production) که من در آن حضور پیدا کرده‌ام عنوان مجموعه کنسرت‌های بین المللی به رهبری شیء یانگ یونگ رهبر ارکستر برجسته دنیای موسیقی است که در پروسه‌های زمانی مختلف با همراهی ارکستر سمفونیک و گروه کُر هر ماه در یکی از نقاط دنیا اجرا می‌شود. توضیح دیگر اینکه در چنین پروژه که به شکل تور در شهرهای مختلف جهان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، به صورت همزمان، فیلم «ارباب حلقه ها» هم نیز پخش می‌شود و نوازندگان و سولیست های مختلف در آن به صورت زنده نوازندگی می‌کنند.

سرایی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های آینده دست‌اندرکاران پروژه، مقصد بعدی این تورهای بین المللی کشورهای اسپانیا و چک خواهد بود.

پویا سرایی عضو هیئت علمی گروه موسیقی دانشگاه هنر و همزمان استاد سنتور و مدرس آهنگسازی در دانشگاه هنر و نیز عضو گروه نقد و نظریه هنر در فرهنگستان هنر است.

وی که دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) در موسیقی ایرانی است در سال‌های اخیر به‌عنوان داور در بخش‌های آهنگسازی، آفرینش و سنتور جشنواره‌های مختلف موسیقایی نیز حضور داشته است.