بندرعباس- مدیرکل شیلات هرمزگان بر لزوم تجمیع نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان در راستای مقابله با صید غیر مجاز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارانی با بیان اینکه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات نقش مهمی در خدمت به مردم و صیادان زحمتکش دارد؛ گفت: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان با وجود کمبود نیرو و منابع مشهود است اما باید با همه محدودیت‌ها شاهد ارتقای فعالیت‌ها و حفاظت از ذخایر باشیم.

وی تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز را در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد و تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.

بارانی در این جلسه بر عزم همگانی در حفظ و حراست از منابع و ذخایر آبزیان در استان تاکید کرد و گفت: بدون شک حراست از ذخایر ارزشمند آبزیان مهم‌ترین وظیفه نیروهای این یگان است.

وی همچنین بر پیگیری امحا ادوات صید غیر مجاز ضبط شده، انتقال پایگاه حفاظت منابع آبزیان از قشم به درگهان، بازدید از بنادر صیادی به صورت مستمر توسط مدیریت شیلات شهرستان‌ها، برپایی گشت‌ها ی کنترل صید غیرمجاز به صور ت تجمیعی و با همکاری و حضور شیلات شهرستان‌ها و سایر واحدها، برگزاری جلسات شورای یگان حفاظت منابع آبزیان به صورت ماهانه و در سطح همه شهرستان‌های شیلاتی را مورد تاکید قرار داد.