قم- در نشست مشترک مدیر صداوسیمای قم با اعضای هیات‌مدیره خانه مطبوعات استان، بر افزایش همکاری و تعامل بین تمامی رسانه‌های قم تأکید و راهکارهای عملیاتی شدن آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای قم در نشست مشترک مدیران این سازمان با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم، با اشاره به‌ضرورت تشکیل کارگروه مشترک رسانه‌ای برای شکل‌گیریِ هم‌افزایی و تعامل بیشتر بین تمامی رسانه‌های استان، گفت: با ایجاد کارگروه مشترک رسانه‌ای و گردش اطلاعات و خبرها بین اصحاب رسانه، سرعت و دقّت در اطلاع‌رسانی بین رسانه‌های استان، افزایش می‌یابد و موجب دستیابی به روایت‌های دست‌اول می‌شود.

پهلوانیان همچنین بر بازتاب خبرهای دست‌اول مطبوعات و رسانه‌های استانی از شبکه نور و رادیو قم هم استقبال کرد و گفت: ما در صداوسیما آمادگی داریم تا از ظرفیت خبرنگاران تخصصی در موضوعات مختلف استان برای بیان مشکلات شهری و مطالبه‌گری صحیح برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنیم.

فخرالدین یوسف‌پور مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز در این نشست، با بیان اینکه استان قم با ۵۷۲ رسانه مجوز دار، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: قم یکی از استان‌های خبرخیز است و خبرنگاران استان همیشه در جشنواره‌های سراسری، جز کاندیدها و برندگان بوده‌اند.

مهدی بخشی سورکی رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم نیز گفت: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی در بیان روایت‌های اول به خصوص در مواقع بروز بحران‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که رسانه ملی با توجه به دسترسی‌هایی که به مدیران و مسؤولان امر دارد می‌تواند در این عرصه پیشگام باشد و رسانه‌های دیگر نیز فضای پدید آمده بهره برند.

اعضای هیأت‌مدیره خانه مطبوعات هم در این نشست، بر پیگیری مشکلات استان به‌صورت مشترک از صداوسیما و خبرگزاری‌ها و مطبوعات برای رسیدن به نتیجه مطلوب و رسیدن به مرجعیت رسانه‌ای در داخل استان تأکید کردند.