زنجان- مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر زنجان گفت: هر مقدار علم،‌ فناوری، امکانات و تجهیزات نوین علمی و به روز در جمعیت هلال احمر به کار گرفته شود سبب ارتقای خدمات رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی در نشست شورای پژوهش جمعیت هلال احمر استان، افزود: علم و فناوری نقش مؤثری در ارتقای سطح کیفی خدمات عام المنفعه، امدادرسانی و روند پاسخگویی به حوادث و سوانح دارد.

وی اظهار داشت: پژوهشگران و صاحبنظران باید هلال احمر را در راستای حل مسائل و توسعه علم، دانش و فناوری جهت تولید محتوا و به روز رسانی فناوری‌ها برای پاسخگویی سریع به حوادث و سوانح یاری کنند.

هاشمی تصریح کرد: امروزه فناوری و علم پیشرفت زیادی کرده است و ما باید در فعالیت‌های هلال احمر، تکنولوژی را راهبردی کنیم.

وی با بیان اینکه نجات جان انسان‌ها در بعد جسمی و روحی، ماهیت کار جمعیت هلال احمر است، یادآور شد: این جمعیت در موضوع پژوهش، علم و فناوری باید از تمام انرژی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه امروزه هلال احمر باید استفاده از فناوری‌های نوین را در ساختار فعالیت‌های خود افزایش دهد، افزود: باید نگاه علمی و عملیاتی به موضوعات در جمعیت هلال احمر داشته باشیم و دانشگاه جامع علمی کاربردی این جمعیت باید مرکز نوآوری و خلاقیت باشد.

هاشمی گفت: علم و فناوری منجر به ایجاد آینده فکری و توسعه می‌شود و اصولاً توسعه بدون علم و برنامه‌ریزی بی معنی است.

در این جلسه که با حضور معاونین پژوهش دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان برگزار شد در خصوص اجرایی کردن طرح‌ها، همایش‌های و نشست‌های علمی همچنین اطلاع رسانی فراخوان کنگره بین‌المللی ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر در بین پژوهشگران و دانشجویان استانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.