خاش_ بخشدار مرکزی خاش گفت: با سنددار کردن اراضی کشاورزی، علاوه بر کاهش مباحث کلاهبرداری و زمین خواری، خیال مالکان از بابت اراضی شان راحت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیدمحمد قلندرزهی صبح امروز دوشنبه، در دیدار با مدیر اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خاش، افزود: در مقوله سنددار کردن اراضی کشاورزی، علاوه بر کمک به هوشمند سازی و مدیریت منابع آب، روند اعطای تسهیلات به کشاورزان را آسان می‌کند.

وی ادامه داد: در قانون جدید سند اراضی کشاورزی، تمامی مالکان زمین‌های کشاورزی می‌توانند سند تک برگ اخذ کنند.

وی اظهار کرد: با سنددار کردن اراضی کشاورزی، علاوه بر کاهش مباحث کلاهبرداری و زمین خواری، خیال مالکان از بابت اراضی شأن راحت می‌شود.

قلندرزهی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، از خرید و فروش قولنامه ای اراضی کشاورزی جلوگیری و خرید و فروش زمین‌های کشاورزی به صورت کاملاً رسمی در دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی خاش تصریح کرد: بر اساس قانون سند اراضی کشاورزی، اسناد قولنامه ای و غیررسمی باید با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد و سند رسمی برای زمین کشاورزی دریافت شود.

وی تاکید کرد: در معاملات عرفی و سندهای دست نویس و قولنامه ای، زمینه فساد، کلاهبرداری، زمین خواری، رشوه خواری و غیره فراهم است.

مجید جمشیدزاده مدیر ثبت اسناد و املاک خاش نیز در این دیدار، گفت: با همکاری یک شرکت فنی و مهندسی طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی در شهرستان‌های خاش و تفتان آغاز شده و با هماهنگی و همکاری بخشداران، شوراها و دهیاران و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم و امیدواریم با آگاهی مردم و کشاورزان بتوانیم روند ارائه خدمات به جامعه هدف را تسهیل کنیم.