ملارد- همایش «یاوران مقاومت» با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در ملارد برگزار شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همایش دانش‌آموزی یاوران مقاومت صبح دوشنبه با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرروش، حسین حق وردی نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، امین اسدی فرماندار ملارد و جمع کثیری از دانش آموزان در سالن شهید «ثمری» این شهرستان برگزار شد.

در این همایش که با حضور پرشور دانش آموزان از سراسر استان تهران برگزار شد، نماهنگ حماسی «نحن المنتقمون اسمع اسمع یا صهیون» و نیز نماهنگ حماسی «خیبر خیبر یا صهیون / حریفت منم» با طنین یا حیدر توسط پیشتازان سازمان دانش آموزی شهرستان‌های استان تهران اجرا شد.

دانش آموزان شرکت کننده در این همایش پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوردند و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

دانش آموزان حمایت قاطع خود از مردم لبنان و غزه را اعلام کردند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه این همایش به خبرنگار مهر گفت: امروز دانش آموزان بر حمایت از جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیست تاکید کردند و با کنشگری مطلوب نسبت به جبهه مقاومت، حمایت خود را از دانش آموزان مظلوم غزه اعلام کردند.

مسعود بهرامی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی و دغدغه مندی دانش آموزان از سنین نوجوانی نسبت به مسائل جهانی دانست و گفت: امروز همان طور که شاهد هستید، دانش آموزان با برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی حمایت قاطع خود از مردم لبنان و غزه را اعلام کردند.

وی تربیت نسل آینده ساز کشور را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این تربیت بر عهده معلمانی است که با تخصص و تجربه و تعهد خود، دغدغه‌مندانه به هدایت کودکان و نوجوانان مستعد و توانمند این مرز و بوم می‌پردازند و باید همه ما در این راستا به معلمان کمک کنیم.

این همایش‌ها سبب جریان سازی در راستای حمایت از جبهه مقاومت می‌شود

فرماندار ملارد نیز در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تقدیر از زحمات عوامل اجرایی این همایش اظهار کرد: برگزاری این همایش بزرگ در روحیه دانش آموزان تأثیر بسیار مثبتی داشت.

امین اسدی افزود: برگزاری این همایش یک کار ویژه بود و با هماهنگی‌های مناسب و در یک فرصت کم، به بهترین نحو اجرا شد و سبب جریان سازی در راستای حمایت از جبهه مقاومت شد.

مهمترین وظیفه ما رساندن صدای کودکان و دانش آموزان مظلوم به گوش جهانیان است

وزیر آموزش و پرورش در این همایش طی سخنانی اظهار کرد: از اجرای برنامه‌ها، سرودهای جمعی و حرکات هنرمندانه دانش آموزان در شهر ملارد لذت برده و به این دختران می‌بالیم و لازم است در ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور نیز برنامه‌های این چنینی تدارک دیده و به نمایش گذاشته شود.

وی اضافه کرد: امروز مهمترین وظیفه ما رساندن صدای کودکان و دانش آموزان مظلوم به گوش جهانیان است و ما امروز به عنوان دانش آموزان پیشتاز و دانش آموزان پیشگام در گام دوم انقلاب و امید آینده انقلاب قطعاً طلایه‌دار این فرهنگ و پرچم در سراسر ایران و جهان اسلام هستیم.

ما باید صدای مظلومیت دانش آموزان و کودکان فلسطین لبنان و سوریه باشیم

علیرضا کاظمی اضافه کرد: ما باید صدای مظلومیت دانش آموزان و کودکان فلسطین لبنان و سوریه باشیم که در اوج مظلومیت و در سکوت خفت بار دنیا توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده و از امکانات اولیه مانند تحصیل محروم هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در کنار تلاش برای ساختن تمدن نوین اسلامی باید پرچمدار این فرهنگ با ارزش و ماندگار انقلاب یعنی حمایت از مظلومان باشیم.

کاظمی مسئولیت امروز آزادیخواهان جهان را ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در مقابل ظلم و ستم جهانی به ویژه رژیم خونخوار و اسرائیل غاصب دانست و خطاب به دختران دانش آموز حاضر در برنامه افزود: شما به عنوان دختران نمونه، باید راه امام و شهدا را ادامه داده و سربازان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری باشید.