مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور با صدور شعر و متنی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت و مقام این شهید را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اسماعیلی مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور با صدور شعر و متنی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت و مقام این شهید را گرامی داشت.

مشروح متن این پیام را در ادامه می خوانید:

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مُردن مهراس
مُردار بُود هر آنکه او را نکشند

شهید سعید؛ «یحیی سنوار»، مجاهد، نویسنده، رُمان‌نویس و مترجم فلسطینی که به راستی و درستی اسوه مقاومت و پایمردی بود، بعد از سال‌ها مبارزه و اسارت به فیض شهادت نائل شد و سر بر آستان جانان نهاد.

سنوار علاوه بر فرماندهی حماس و فعالیت‌های سیاسی، نویسنده و مترجمی دردآشنا و توانا نیز بود که در سال‌های اسارتش در زندان، رُمان «خار و میخک» را به زبان عبری نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد که در فرصتی دیگر باید به آن پرداخت.

شهید سنوار که نام بلندش تا ابد در صحیفه‌ پایداری و مقاومت خواهد درخشید، نمونه‌ی برجسته‌ای از دانش‌آموختگان مکتب اسلام ناب محمدی(ص) بود که عمر بابرکت خود را به مجاهدت در راه خدا و مبارزه برای آزادی قدس شریف گذراند. مجاهد نستوه و آزاده‌ای که با توکل بر خدا و اراده‌ای پولادین، به مصاف دجال زمانه - اسرائیل غاصب - رفت و از عرصه‌ این نبرد سربلند بیرون آمد. آن شهید سعید با شهادت، عمر جاودان یافت و در جان ملت فلسطین تکثیر شد. امروز نوجوانان و جوانان آزادی‌خواه فلسطینی با افتخار خود را فرزند آن اسوه‌ مقاومت می‌دانند و برای ادامه‌ راه و در اهتزاز نگاه داشتن پرچمش، استوار و ثابت‌قدم ایستاده‌اند.

با تبریک و تسلیت شهادت آن مجاهد نستوه، به ارواح طیبه‌ی شهیدان راه آزادی قدس سلام و درود می‌فرستیم. شهیدان راست قامتی که زندگی شرافتمندانه را در پناه مرگ شرافتمندانه یافتند و مایه‌ی سربلندی انسان و احیای کرامت‌های انسانی شدند.

نامش گرامی و راهش پر رهرو باد