کرج- رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: زن و شوهر فروشنده شال و ‏روسری که اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان کرجی با ‏دستگاه اسکیمر کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان مطرح کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند در حالی که کارت بانکی آنها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز اقدام به خرید گوشی تلفن همراه و زنجیر طلا و کنسول بازی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه شک مأموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد، عنوان کرد: همه مالباختگان اقدام به خرید شال و روسری از یک مغازه در یکی از مناطق شهرستان کرج کرده بودند و کارت بانکی آنها از این طریق کپی شده بود.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه مأموران با انجام اقدامات پلیسی هویت هر نفر متهم این پرونده که زن و شوهر بودند را شناسایی کردند، اظهار کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل و منزل نامبردگان نیز دو دستگاه اسکیمر، ۴۸ کارت بانکی کپی شد، هشت دستگاه گوشی موبایل و تعدادی مدارک هویتی جعلی و به نام افراد غیر کشف شد.

وی مطرح کرد: متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات به کپی برداری و برداشت از حساب ۱۰۰ نفر از شهروندان کرجی اعتراف کردند. تاکنون ۱۶ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده همچنان ادامه دارد.

سرهنگ جلیلیان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید حتماً خودتان اقدام به وارد کردن رمز کارت بانکی کرده و از اعتماد بی جا به افراد جدا خودداری کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.