حجت الاسلام علی عبدالهی، با حکمی از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان عضو و رئیس هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده جعفر و حمیده خاتون(س) تهران منصوب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم معارفه حجت الاسلام علی عبدالهی به عنوان عضو و رئیس هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده جعفر و حمیده خاتون (س) گفت: اینکه ایشان پذیرفتند در این مکان مقدس ایفای نقش داشته باشند برای مردم، فرصت و غنیمتی است که با همکاری و همفکری یکدیگر در رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه بکوشند.

وی با بیان اینکه مسئولیت ۸۷۶۷ آستان مقدس امامزادگان در ایران زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد، اظهار کرد: از این تعداد، ۸۰۰ امامزاده دارای شبستان، گنبد، مستقلات و … است.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: قانون وقف به ما این اجازه را می‌دهد که از موقوفات مختلف شامل موقوفات اهل بیت (ع)، قرآن خوانی و اطعام و … در آستان مقدس امامزادگان هزینه کنیم تا رونق پیدا کنند.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف از اختیارات خود استفاده کرده از هیئتهای شاخص و مادحین و سخنوران توانمند برای حضور در این اماکن مقدس دعوت به عمل می‌آورد تا مناسک مذهبی در این اماکن رونق بگیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به شهادت آمار، امسال صدها میلیارد تومان در این مسیر هزینه شد و شاهد رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در بیش از ۱۲۰۰ بقعه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پرچم شهدا، اهل بیت (ع)، روحانیت و انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه بالا باشد، افزود: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی امامزادگان باید قطب‌های فرهنگی و اجتماعی شوند. در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید نیلفروشان که در بقعه شاه میر حمزه برگزار شد، شاهد بودیم که مردم ساعتها آنجا حضور داشتند و مراسم برگزار شد.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: بقاع متبرکه در رفع آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند. میزان همکاری فراجا با ما خیلی نزدیک است و بسیاری آسیب‌ها با همکاری این دو نهاد رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح قرار دوازدهم، مردم بی بضاعت مورد حمایت قرار می‌گیرند، همانطور که در ایام همه گیری کرونا، بیش از دو هزار میلیارد با محوریت بقاع به مردم کمک شد.