قم- رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام گفت: قانون جمعیت و یارانه‌ها از دسته قوانینی است که باید مورد ملاحظه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در مرکز قم اظهار کرد: مرکز تحقیقات باید ابعاد مختلف فقه و قانون را به جامعه ارائه دهد تا فلسفه موجود برای عامه مردم و جوامع روشن شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام بیان کرد: فعالیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی فقط محدود به تطبیق سازی قانون و فقه و شریعت دین است.

وی اضافه کرد: دستاوردهای مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بایستی در اتحادیه بین المجالس و جهان انعکاس داده شود.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مسائل شبهه دار و نیازمند به قانون گذاری و مقولاتی نظیر رشد جمعیت، اقتصاد و یارانه‌ها و بورس را به لحاظ شریعت دینی و فقهی بررسی کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام عنوان کرد: حوزه و عرصه قانون گذاری باید مرز گذاری شوند و حدود هر یک مشخص شود تا دین، فقه و قانون به اثرگذاری برسد.

وی اذعان کرد: تعامل حوزه علمیه با مرکز تحقیقات اسلامی می‌تواند مؤثر واقع شود چراکه مقوله فقه در قانون گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: مرکز تحقیقات اسلامی باید با رعایت اصول فقهی و دینی یک قانون را پایه گذاری کند و عدم سازگاری این دو مقوله قابل نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام یادآور شد: قانون جمعیت و یارانه‌ها از دسته قوانینی که است که باید مورد ملاحظه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: مساله بورس باید مطابق شریعت و فقه عمل کند و با دین سازگاری داشته باشد، چراکه در اسلام به اقتصاد توجه ویژه‌ای شده است.