همدان ـ مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان همدان گفت: وظیفه دانش آموزان در مدرسه و اجتماع این است که بی‌تفاوت نبوده و روشنگر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح زارعی پیش از ظهر روز دوشنبه در آئین پاسداشت جنبش دانش‌آموزی و شهدای ۳۰ مهر ۵۷ همدان، در جمع دانش آموزان، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: دلیل انتخاب و گزینش شما از بین همه بچه‌های مدرسه برای حضور در این جلسه، این است که احساس کردیم، با کسانی دور هم جمع شویم که بتوانیم بعد از این در فضای مدرسه و اجتماع دیگر مثل قبل نباشیم.

وی با تاکید بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در اجتماع و جامعه تصریح کرد: سال ۵۷ دانش‌آموزان هم سن و سال شما تحولات مهم و تأثیرگذاری را در شهر همدان رقم زدند.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با اشاره به ۱۳ آبان که اتفاق بعد از تحولات سال ۵۷ در کل کشور بود، عنوان کرد: در سال‌های بعد، در روز ۱۳ آبان در کل کشور راهپیمایی و تظاهرات گسترده‌ای رخ داد که تأثیر به‌سزایی در آینده کشور داشت و منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی شد که این عامل یکی از علت‌های همین اقدام دانش‌آموزان در گذشته است.

زارعی با بیان اینکه نوجوان نباید نسبت به بی‌تفاوت باشد، تاکید کرد: نوجوان سال ۵۷ نسبت به اتفاقات جامعه‌اش بی‌تفاوت نبودند و انقلاب اسلامی را رقم زدند، شما نیز که امروز دور هم جمع شده‌اید باید نسبت به اتفاقات دنیا و جبهه مقاومت بی‌تفاوت نباشید.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و شهادت فرمانده‌های مقاومت، تصریح کرد: امسال ویژه و خاص بوده است، چرا که در همین یک سال اخیر و در یکی دو ماه اخیر تعداد زیادی از فرمانده‌های جبهه مقاومت به شهادت رسیدند.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با تاکید بر اینکه اکنون حجت بر ما تمام شده است، خاطرنشان کرد: امسال مثل پارسال نیست که اتفاقات خیلی معمولی رقم بخورد و نباید فقط یک گردهمایی معمولی داشته باشیم چرا که ما عملاً وسط جنگ هستیم.

زارعی ادامه داد: بنده و شما که جنگ را ندیده‌ایم، می‌شنیدیم که در دوران جنگ رزمندگان رویاروی دشمنان ایستادند، اما خودمان این موضوع را حس نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر وقتی که رژیم منحوس صهیونیستی در کشور ما شهید هنیه را شهادت رساند، یادآور شد: کشور ما هم برای خونخواهی و انتقام با افتخار این رژیم منحوس را موشک‌باران کرد.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان همدان در پایان با اشاره به اینکه ما عملاً در میدان جنگ هستیم، تاکید کرد: وظیفه من و شما در مدرسه و اجتماع این است که بی‌تفاوت نبوده و روشنگر باشیم.