بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، مدرسه و مسجد را به عنوان دو کانون مهم کادرسازی هنر انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح دوشنبه در حاشیه آئین رونمایی از فراخوان سومین سلسله رویداد آموزشی و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) در سطح استان بوشهر مدرسه و مسجد را به عنوان دو کانون مهم کادرسازی هنر انقلاب اسلامی برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در رابطه با شکل گیری تئاتر در مسجد پرداخت و افزود: بعد از انقلاب اسلامی سرود و نمایش یا از خاستگاه مسجد و یا مدرسه بود که از مدرسه نیز به مسجد منتهی می‌شد.

وی یادآور شد: هنر می‌تواند اتصال دهنده، پرورش دهنده، تربیت کننده و دورهم جمع کننده تمام کسانی باشد که وظیفه کادر سازی برای انقلاب اسلامی را دارند.

حجت‌الاسلام قادری بیان کرد: سیکل تربیتی ما چه مدرسه و مسجد هر دو توأمان به واسطه هنر بود و همینطور عامل حضور دائمی ما در مسجد به خاطر تشکیل گروه‌های سرود و نمایش بود.

وی یادآور شد: دور یک مساله واحد بودن، رسیدن به یک فرایند واحد است که با همتی که حوزه هنری انقلاب اسلامی در امر تئاتر دارد توانسته دیگر ارگان‌ها را نیز در این برنامه همراه کند که جای تشکر و خدا قوت دارد.

علاقه‌مندان و مربیان گروه‌های نمایشی مسجد می‌توانند جهت شرکت در این رویداد به حوزه هنری استان بوشهر واقع در میدان قدس، روبروی اداره مالیات مراجعه، و یا پیام ارسال کنند.