زنجان-مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: ۱۳ آبان فرصت طلایی برای تبیین نقش آمریکا در چالش‌های جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله رحیمی ظهر دوشنبه در مراسم هماهنگی بزرگداشت روز ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان فرصتی برای تبیین نقش آمریکا در چالش‌های جهانی است و با مطالعه کتاب‌ها می‌توانیم به واقعیت‌های ملموس تاریخ پی ببریم.

وی به آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به نقشه‌های شوم آمریکا به‌ویژه در ایامی مثل ۱۳ آبان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر توطئه‌های این استکبار جهانی علیه نسل جوان کشور است و این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان با اشاره به اینکه از اوایل انقلاب اسلامی آمریکا توطئه‌هایی را طراحی کرد تا موجب جلوگیری از رشد عقاید انقلابی و اسلامی شود، تصریح کرد: افراد تبیین‌گر به شکل مستمر نقش آمریکا در ایجاد چالش برای جمهوری اسلامی و چالش‌های جهانی را برای دانش‌آموزان شفاف‌سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: استانداری در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و همکاری آموزش و پرورش نیز در این خصوص بسیار مهم و تعیین کننده است.

معاون فرهنگی هنری سپاه استان زنجان استان زنجان نیز با بیان اینکه آخرین روز هفته بسیج دانش‌آموزی با مراسم ۱۳ آبان مصادف شده است، عنوان کرد: هفتم تا سیزدهم آبان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری و در این راستا برنامه‌های متنوعی نیز پیش‌بینی شده است.

محسن احمدی‌تبار با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم سپاه استان اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور است، ابراز کرد: تعداد ۳ هزار نفر از دانش‌آموزان این استان به اردوهای راهیان نور جنوب اعزام خواهند شد.

وی به شیوه‌نامه مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: تدابیر، اهداف، رویکردهای برنامه‌ای، برای همه اقشار ۲۲ گانه بسیج در سطح سپاه استان و وظایف آن تعریف شده است.

معاون فرهنگی هنری سپاه استان زنجان استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی هم به تهدید و هم فرصت تبدیل شده است، تأکید کرد: از فضای مجازی نباید به هیچ عنوان غافل شد، بنابراین تولیدات در بستر فضای مجازی مبتنی بر بومی‌سازی مورد توجه قرار گرفته است که برای گروه‌های هدف منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محتواها برای همه نواحی ارسال شده است، اظهار کرد: امسال با توجه به مسائل منطقه‌ای و جهانی مراسم ۱۳ آبان "روز مبارزه با استکبار جهانی" پربارتر برگزار خواهد شد.