قزوین- دبیر شورای شهر قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین در ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر برخورد عادلانه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم اللهیاری در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر اظهار کرد: این موضوع یکی از معضلات جدی شهر قزوین است و باید به نحو مطلوبی ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر صورت گیرد.

وی ادامه داد: آن چیزی که در این مساله مهم است عدم رعایت عدالت در برخورد با دست فروشان است به طوری که با برخی افراد برخوردهای سختی صورت می‌گیرد و با برخی دیگر این گونه نیست.

اللهیاری همچنین با اشاره به تجربه شهر همدان در ساماندهی دستفروشان گفت: با توجه به بازدیدی که از شهر همدان داشتیم در این شهر یک خیابان مختص کار دستفروشان در یک ساعتی از شب بر پا بود و در طول روز در هیچکدام از خیابان‌ها و معابر دستفروشی مشاهده نشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین با اشاره به اینکه حتماً باید برای کار دستفروشان مکان خاصی تعبیه شود، ادامه داد: ضرورت دارد نظارت‌ها در این حوزه نیز افزایش یابد و پس از واگذاری کار به بخش خصوصی نظارت هم از سوی معاونت خدمات شهری دقیق‌تر صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از این جلسه پیرامون لایحه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد همواره توسط پیمانکاران انجام می‌شده که به دلیل نبود ساز و کار مناسب اکثراً مقطعی بوده و نتوانسته این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند.

وی افزود: با وجود اینکه به رقم قرارداد این پیمانکاران هر سال افزوده می‌شود، اما گاهی احساس می‌شود که آنان بدشان نمی‌آید که این معضل به طور کامل حل نشود و از آن به نفع خود بهره می‌برند.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: واقعاً سوال اینجاست که چرا با وجود اقدامات مستمر هنوز هم مشکل سگ‌های بلاصاحب پابرجاست و با این همه هزینه‌های سنگین در این حوزه باز هم شاهد حضور این حیوانات در سطح شهر هستیم؟