قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ﻃﺮﺡ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺧﻄﯽ و ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ و ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﯾﯿﺪ نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رجحانی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استان قزوین، برگزار شد، با اشاره به تقاطع غیرهمسطح محمدیه و طرح همسطح میدان در جاده قدیم قزوین-کرج، تصریح کرد: در حال حاضر مسائل مربوط به میدان، ورودی‌ها، خروجی‌های اطراف میدان و کندروهای مربوطه به عهده شهرداری محمدیه است و پس از بهره‌برداری به عهده اداره کل راهداری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر قزوین، اظهار کرد: طرح ترافیک هسته مرکزی شهر قزوین به صورت محدودیت خطی و فقط برای چند خیابان و مورد تأیید نیست و باید شهرداری بررسی‌های بیشتری در این حوزه انجام دهد.

رجحانی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم اجرای کار در زمینه احداث خطوط تندروی اتوبوس، احداث پیاده‌راه‌ها، تکمیل خطوط دوچرخه اشتراکی مطابق با مطالعات جامع ترافیک و طبق افق‌های طرح؛ شهرداری قزوین باید در اسرع وقت اقدامات لازم را جهت اجرای برنامه مطالعات جامع ترافیک اجرایی کند.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه مطالعات جامع ترافیک از جمله خطوطBRT و احداث پارکینگ‌های عمومی در مکان‌های پیش‌بینی شده نیز از جمله مواردی است که جهت اجرا باید در اولویت کاری شهرداری قزوین قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: همچنین زمان‌بندی طرح و اجرا باید به نحوی پیش‌بینی شود که تأخیر ایجاد شده در طرح مطالعات جامع حمل نقل، در نزدیک‌ترین زمان جبران شود.

وی در ادامه جلسه با اشاره به طرح اتصال مهرگان به شهرک اندیشه- شهرک اندیشه به شهرک دانش از کانال آب، یادآور شد: اتصال شهر مهرگان و شهر محمدیه به شهر قزوین از طریق مسیری جداگانه از آزادراه قزوین- کرج، به منظور جدا کردن ترافیک محلی از ترافیک ملی و همچنین کاهش تصادفات محور مذکور ضرورت دارد چرا که طبق خروجی سامانه جامع تصادفات اولین مقطع حادثه خیز در محور قزوین-کرج، محدوده محمدیه و مهرگان است.

رجحانی تاکید کرد: در این راستا باید مطالعات فاز صفر و فاز یک مهرگان تا شهرک اندیشه توسط شهرداری محمدیه و مطالعات فاز صفر و فاز یک شهرک اندیشه تا شهرک دانش توسط شهرداری قزوین صورت بگیرد، همچنین اجرای طرح از محدوده مهرگان تا کورانه به عهده شهرداری محمدیه و از روستای کورانه تا شهر قزوین و ادامه پروژه تا شهرک دانش به عهده شهرداری قزوین باشد.

وی تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای برنامه ریزی استان، ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری کانال مجاز نیست، بنابراین پیشنهاد می‌شود طراحی‌های فاز صفر و یک بر مبنای طراحی مسیرهای پیاده، دوچرخه و فضای سبز در نظر گرفته شود.

رجحانی یادآور شد: ضروری است ملاحظات شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر حفظ مسیری اختصاصی در مجاورت کانال جهت خدمت دهی و نگهداری از کانال، حفظ محل لوله اصلی آبرسانی طالقان و همچنین مسائل دیگر مورد تاکید شرکت مذکور، با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، در طرح مشاوران در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت دسترسی شرکت‌های تولیدی از آزادراه شامل خروج یا ورود به آزادراه، تاکید کرد: هرگونه دسترسی غیرمجاز در آزادراه برای هرگونه کاربری اعم از کارخانجات، شهرها، روستاها بدون سیر روال قانونی و رعایت آئین‌نامه‌ها مجاز نیست و در صورت گزارش ایجاد هر گونه دسترسی غیرمجاز، موضوع به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود.