بوشهر- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: بانوان امدادگر بوشهری آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت ۳۵۰ نجات‌گر هلال احمر در دوره بازآموزی و توان‌افزایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت آمادگی و سرعت پاسخگویی در حوادث و بحران‌ها دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی سالانه در چندین نوبت در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ویژگی‌های این دوره‌ها را برشمرد و بیان کرد: در این دوره‌ها، نجات‌گران با اصول مکالمه و ارتباطات رادیویی، اقدامات پیش بیمارستانی، اصول جست‌وجو و نجات در جاده و حوادث بین شهری، جست‌وجو و نجات در کوهستان و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با خلیج فارس جست‌وجو و نجات در دریا و ساحل آشنا شده و نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات حوزه‌های تخصص خود به آموزش و تمرین می‌پردازند.

آمادگی علمی و عملی نجات‌گران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاکید کرد: گسترش سطح دانش و آمادگی علمی و عملی نجات‌گران در نتیجه بخش بودن عملیات و فرایند جست‌وجو و نجات نقش مؤثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت امداد و نجات و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان بوشهر فصلنامه آموزشی تهیه کرده که به‌صورت مدون و برنامه‌ریزی شده اجرایی می‌شود.

توان‌افزایی ویژه ۳۵۰ نجات‌گر

ایزدپناه با اشاره به دوره بازآموزی و توان‌افزایی ویژه ۳۵۰ نجات‌گر پایگاه‌های امداد و نجات این استان تصریح کرد: ۱۷ پایگاه در سطح استان بوشهر در بخش‌های امداد و نجات جاده‌ای، دریایی و کوهستان در مدت زمان ۴۵ روز در این فرایند آموزشی مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم این آموزش‌ها ویژه تیم‌های توانا ویژه بانوان امدادگر بوشهری طراحی شده که با توجه به تیم‌های تخصصی خود در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.