سنندج-دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان در المپیاد ورزشی جوانان پارالمپیکی یادواره شهید سیدحسن نصرالله با کسب ۴ مقام برتر کشوری خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان رقابت‌های کشوری استعدادیابی یادواره شهید سیدحسن نصرالله که در تهران برگزار شد، سه دانش آموز نیاز ویژه کردستانی با افتخار آفرینی مدال طلا را کسب کردند و یک دانش آموز نیز مدال نقره را به گردن آویخت و به اردوی تیم ملی دعوت شد.
ماردین میر احمدی و ایمان رغبت دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی پایه هشتم هنرستان شهید رجایی شهرستان سقز در رشته دوومیدانی مواد ۱۰۰ و ۱۵۰۰ متر دو مقام ارزشمند اول کشوری را کسب کردند.

ارمیا روشنی دانش آموز توانمند دارای آسیب بینایی مدرسه توکل شهرستان سنندج نیز با صرف فعل خواستن توانستن است در رده سنی نونهالان پسر موفق به کسب نشان طلا و مقام ارزنده اول کشور شد.

همچنین در این دوره از رقابت‌ها شاهین شکری دانش آموز نیاز ویژه ذهنی پایه هشتم هنرستان پسرانه نوآوران شهرستان سنندج در ماده پرتاب وزنه مقام دوم کشوری را کسب کرد.

گفتنی است؛ در این مسابقات استعدادیابی در بخش نابینایان و کم بینایان ۷ دانش آموز تلفیقی فراگیر استان نیز از مدارس پشتیبان شفاء شهرستان قروه، توحید شهرستان سنندج و بوستان ۱ شهرستان سقز در رشته‌های دوومیدانی، شنا، گلبال و شطرنج موفق به کسب مقام‌های برتر شده و به اردوی تیم‌های ملی راه یافتند.

در المپیاد ورزشی جوانان پارالمپیکی که از ۲۴ مهر ماه به منظور استعدادیابی از ورزشکاران جوان و پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی آغاز شده است، ۶۲۲ ورزشکار در بخش مردان و ۵۱۱ ورزشکار در بخش بانوان در ۱۶ رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند.

برترین‌های رشته‌های مختلف توانیابان، نابینایان و کم‌بینایان برای حضور در اردوهای تیم‌های ملی به ویژه برای بازی‌های پا را آسیایی جوانان ۲۰۲۵ تاشکند انتخاب می‌شوند.

رقابت‌های جشنواره فرهنگی - ورزشی پارالمپیکی در شانزده رشته پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، پاراتیراندازی، پاراوزنه برداری، پاراسوارکاری، بسکتبال با ویلچر، پارادو ومیدانی، پاراکانو، پاراشطرنج، پاراتیراندازی با کمان، پاراتنیس روی میز، پارامچ اندازی، گلبال، پاراشنا، تنیس با ویلچر و پارابدمینتون ماه با همکاری فدراسیون‌های مربوطه برگزار می‌شود.