بیرجند-آخرین روز مهرچند خبر از حوزه انتظامی خراسان جنوبی منتشر شد که نشان از جدیت پلیس در مقابله با برهم زدگان امنیت عمومی دارد که ازکشف محموله شیشه در نهبندان تا دستگیری سارق راشامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه آخرین روز مهرماه چند خبر از حوزه انتظامی خراسان جنوبی منتشر شد که نشان از جدیت پلیس در مقابله با سارقان و هنجارشکنان و برهم زدگان امنیت عمومی دارد.

خبر نخست مربوط به کشف محوله شیشه در نهبندان است که در این زمینه فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف ۲۶ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه که توسط سوداگران مرگ از مرزهای شرقی کشور وارد شده بود خبر داد.

کشف محموله شیشه در نهبندان

سرهنگ حسین عرب فرمانده انتظامی نهبندان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک دستگاه سواری سمند که در حال حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بازرسی خودرو اقدام کردند که در بازرسی از سواری سمند مقدار ۲۶ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه که از مرزهای شرقی کشور وارد شده و به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفر متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برخورد مأموران انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر قاطع و بدون اغماض خواهد بود و پلیس اجازه جولان و سرکشی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نخواهد داد.

سرقت خودرو در استان تهران کشف در شهرستان نهبندان

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان همچنین از کشف یک دستگاه وانت نیسان سرقتی از استان تهران و دستگیری سارق آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عرب اظهار کرد: مأموران انتظامی پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت وسایل نقیله، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان با پلاک دستکاری شده مشکوک شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده خودرو به محض مشاهده پلیس سریعاً متواری شده که مأموران خودرو را تعقیب که در نهایت راننده و سرنشین وانت نیسان با رها کردن خودرو سریعاً متواری شدند که مأموران موفق به دستگیری سرنشین وانت نیسان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه در استعلام پلاک وانت نیسان مشخص شد خودرو در استان تهران سرقت شده است؛ تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ عرب در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک؟ با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا از طریق پیامک به سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سوخت قاچاق در زیرکوه متوقف شد

در خبر دیگر هادی سلمانی فرمانده انتظامی زیرکوه از کشف ۳ هزار ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی سلمانی اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان زیرکوه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیونت تانکر دار مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۳ هزار ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: مأموران در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ سلمانی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۲۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان طبس

سرهنگ عباس حسنی فرمانده انتظامی شهرستان طبس نیز صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از کشف ۲۵۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عباس حسنی در این خصوص اظهار کرد: مأموران انتظامی پاسگاه ده محمد طبس، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سواری ال ۹۰ که از یزد به سمت تربت حیدریه در حال حرکت بوده مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماًموران در بازرسی از خودرو مذکور، تعداد ۲۵۰ هزار و ۴۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان، ارزش محموله کشف شده بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس تصریح کرد: در همین رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: قاچاق از عوامل ناامنی اقتصادی است و تلاش برای مبارزه با قاچاقچیان کالا در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف دوچرخه‌های قاچاق در قاین

سرهنگ حسین رفعتی نژاد جانشین انتظامی شهرستان قاین هم از کشف ۳ دستگاه دوچرخه خارجی قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین رفعتی نژاد اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و برای بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۳ دستگاه دوچرخه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شد.

جانشین انتظامی شهرستان قاین بیان کرد: در این زمینه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شده است.