کرج- جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرج با هدف انتقال تجارب نخبگان مهندسی کشور از پروژه پل بزرگ B۱ مرتفع ترین و پیچیده‌ترین پل خاورمیانه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای نخستین بار در کشور و به دعوت استاندار البرز پیش از ظهر دوشنبه جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرج با هدف انتقال تجارب نخبگان مهندسی کشور از پروژه پل بزرگ B۱ مرتفع‌ترین و پیچیده‌ترین پل خاورمیانه بازدید کردند.

ابوالفضل رحمانی، مشاور عمرانی استاندار البرز در این بازدید گفت: این پل به طول یک هزار و ۵۰ متر از هشت دهانه تشکیل شده و طول بلندترین دهانه آن ۱۷۶ متر و دارای ستونی به ارتفاع ۱۳۶ متر است و پل B۱ بزرگترین پل خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا بوده و سازه‌ها و پیچیدگی مهندسی آن در کشور بی نظیر است، مطرح کرد: طراحی خاص این پل به گونه‌ای است که علاوه بر زیبایی، ایمنی و کارایی بالایی را نیز فراهم می‌آورد.

حضور دانشجویان در این پروژه نه تنها فرصتی برای یادگیری بود، بلکه احساس تعلق به یک دستاورد ملی را نیز به دنبال داشت. برخی از آنها مشغول عکاسی از پل و محیط اطراف بودند و عده‌ای سعی می‌کردند به بهترین شکل ممکن احساسات خود را نسبت به این سازه عظیم بیان کنند.

در این میان یکی از دانشجویان گفت: این پل نشان‌دهنده اراده ما برای پیشرفت و توسعه است. ما به عنوان نسل جوان باید تلاش کنیم تا به این دستاوردها ادامه دهیم. این جمله موجب شد که دیگر دانشجویان نیز با شور و هیجان بیشتری درباره آینده خود و نقششان در توسعه کشور صحبت کنند.

بازدید از پل B۱ نه تنها فرصتی برای آشنایی با یک پروژه بزرگ مهندسی بود، بلکه به دانشجویان این امکان را داد تا احساس کنند بخشی از یک حرکت بزرگ‌تر هستند. آنها با اشتیاق و انرژی مثبت، این تجربه را در ذهن خود ثبت کردند و با امید به آینده‌ای روشن‌تر از آنجا خارج شدند.