کرج- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: ترویج فرهنگ تولید صادرات محور با اولویت کالاهای دارای ارزش افزوده را در دستورکار خود قرار داده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد انصاری با بیان اینکه امسال نیز روند رشد صادرات و فعالیت واحدهای معتبر صادراتی البرز تداوم داشته و امر نشان دهنده رونق صنعت در این استان است، گفت: در مراسم روز ملی صادرات امسال که با حضور رئیس جمهور و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، از مجموع ۶۰ واحد صادراتی مدال آور، ممتاز و نمونه ملی، چهار واحد از استان البرز انتخاب شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به انتخاب این واحدها به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی سال ۱۴۰۳ بیان کرد: این واحدها به عنوان نمونه‌های آماری از صادرات استان البرز به لحاظ نوع تولیدات انتخاب شده‌اند که عموماً در حوزه دارو و تولیدات فناورانه فعال هستند و طبعاً ارزش کالاهای صادراتی آنها در مسیر توسعه صنعتی کشور از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

انصاری با بیان اینکه به زودی مراسم تجلیل از صادرکنندگان ممتاز و نمونه استانی نیز برگزار و از شرکت‌های موفق صادراتی استان تقدیر می‌شود، عنوان کرد: ایجاد یک گفتمان مشترک میان دستگاه‌ها و تشکل‌های مسئول در حوزه صادرات از جمله برنامه‌های اولویت دار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به برآورد انجام شده از بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات استان که بر اساس منشأ تولید و توسط این اداره کل طی یک سال گذشته احصا شده، ترویج فرهنگ تولید صادرات محور با اولویت کالاهای دارای ارزش افزوده را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن البرز گام‌های جدی در این راستا برداریم.