بانه_معاون حل اختلاف دادگستری کل کردستان گفت: داوران حرفه‌ای و میانجیگران در گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش کثرت ورود پرونده به دستگاه قضائی اثرگذار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی ظهر دوشنبه در بازدید از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان بانه با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون جدید شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: اکثر دعاوی و جرایم در صلاحیت دادگاه صلح به صورت تک مرحله‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و همین امر موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و یاران صلح و داوران حرفه‌ای و میانجیگران از راههای بسیار مهم و اثر گذار در زمینه گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش کثرت ورود پرونده به دستگاه قضائی است.

اسدی تصریح کرد: در قانون جدید امکان ارجاع پرونده برای صلح و سازش به شورا طی سه مرحله قبل از رسیدگی، حین رسیدگی و مرحله اجرای حکم پیش بینی شده است‌.

معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کردستان یادآور شد: برنامه‌ریزی جدی برای جذب و بکارگیری افراد توانمند به عنوان صلح یار باید از اولویت‌های مهم حوزه‌های قضائی باشد.

اسدی با اشاره به راه‌اندازی دادگاه صلح در شهرستان بانه خاطرنشان کرد: تلاش برای مختومه کردن پرونده‌های مطروحه از طریق صلح و سازش سرلوحه کار همکاران قضائی و اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران باشد.

این بازدید به منظور بررسی نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و راه اندازی دادگاه‌های صلح از شعب دادگاه صلح و شوراهای حل اختلاف شهرستان بانه انجام شد.