حمیدرضا داداشی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان می‌گوید وقتی نویسنده‌ها درباره داستان در حال نگارش خود حرف می‌زنند و اطلاع‌رسانی می‌کنند، انگیزه نوشتن از بین می‌رود.

حمیدرضا داداشی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت های تازه خود در حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: نویسندگان هیچ‌وقت بیکار نیستند، یا در حال نوشتن داستان‌های جدید هستند، یا در حال ویرایش و بازنویسی کارهای قبلی و یا در حال فکرکردن به سوژه‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌های جدید.

وی افزود: من هم کنار این کارها و کارهای اجرایی برای کسب درآمد و گذران زندگی، در حال نوشتن کتابی هستم که بیشتر از این درباره‌اش توضیح نمی‌دهم، نه اینکه نخواهم داستانم فاش شود، بلکه از این جهت که تجربه ثابت کرده وقتی نویسنده‌ها درباره داستان در حال نگارش خود حرف می‌زنند و اطلاع‌رسانی می‌کنند، انگیزه نوشتن از بین می‌رود. واقعاً دلیلی هم ندارد. وقتی به قول معروف نه به دار است، نه به بار، درباره چه چیزی باید حرف زد؟!

این‌نویسنده در ادامه گفت: البته یک‌مجموعه‌داستان نوجوانانه با رویکرد مهارت‌های زندگی اجتماعی، مذهبی دارم که چاشنی طنز هم دارد، کتاب صفحه‌آرایی و تصویرگری هم شده و سه سالی می‌شود که آن را به ناشر سپرده‌ام. ناشر هم هرسال قول می‌دهد آن را به نمایشگاه کتاب برساند ولی نمی‌رساند! دعا کنید به نمایشگاه کتاب آینده برسد.

داداشی گفت: علاوه بر این‌ها گاهی به سوژه‌هایی که قبلاً روی آن‌ها کار کرده و مقداری از آن‌ها را هم نوشته‌ام ناخنک می‌زنم. ویرایش کتاب‌های کودک‌ونوجوان، داوری در جشنواره‌های ادبی و … همین‌قدر کافی است. کافی نیست؟! خلاصه این‌که پرنده‌ای هستم که در حال‌وهوای کتاب و ادبیات پر می‌کشم.