رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با اشاره به شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان گفت: شیوه نامه‌ها باید منطبق بااسناد بالادستی باشند در مواردی دیده شده که به اسناد بالادستی توجه نشده است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مغایرت و اختلاف شیوه نامه جدید انضباطی با آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعتراض به شیوه نامه جدید گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به شیوه نامه انضباطی دانشجویان اعتراض داشتند و این موضوع را در مسیر حقوقی خود پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: شیوه نامه‌ها باید منطبق با اسناد بالادستی باشند، در مواردی در این شیوه نامه دیده شده است که به اسناد بالادستی توجه نشده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: به عنوان مثال در آئین نامه تشکل‌های دانشجویی باید درخواست برگزاری تجمع دانشجویی توسط یک هیأتی بررسی شود، این درحالی است که در شیوه نامه انضباطی دانشجویان گفته شده است که برگزاری تجمع دانشجویی بدون مجوز در صورتی که اخلال آموزشی نداشته باشد، منعی ندارد.

وی ادامه داد: عملاً تداخل‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد که اشراف و توجه به اسناد بالا دستی در شیوه نامه مذکور وجود نداشته است.

به گزارش مهر، اخیراً سعید حبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه توصیه‌هایی از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد برای بازنگری شیوه نامه جدید وجود داشته است، یا خیر گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد شیوه نامه جز اختیارات وزرای علوم و بهداشت است، در آئین‌نامه نیز آمده است که شیوه‌نامه را دو وزیر تدوین، تصویب و ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: البته برخی‌ها ایراداتی وارد کرده اند و حتی گفتند جز اختیارات شما نیست اما این جز اختیارات وزرا است هم‌چنان‌که شیوه‌نامه قبلی را نیز دو وزیر وقت علوم و بهداشت تهیه کردند.

حبیبا درباره اینکه یعنی هیچ بازنگری در شیوه نامه ایجاد نخواهد شد افزود: شیوه‌نامه‌ها به تناسب و اقتضای زمان و فضایی که در کشور وجود دارد تغییراتی درآن پیش میاد، وحی منزل نیست همان طور که از سال ۱۳۷۴ که آئین‌نامه تصویب شده پنج الی شش شیوه‌نامه برای آن تنظیم شده، شیوه نامه‌ها درصورت لزوم تغییر می‌کنند.