قم- رئیس اداره اوقاف شهرستان قم از برگزاری شب شعری تحت عنوان «یک ماه و چهل ستاره» در روز چهارشنبه هفته جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید نورالدین صمدانی ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های روز شهادت امام موسی مبرقع علیه السلام در این آستان اظهار کرد: روز چهارشنبه رأس ساعت ۱۹ آئین شب شعر تحت عنوان «یک ماه و چهل ستاره» در امامزاده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قم بیان کرد: روز پنجشنبه نیز برنامه غبارروبی امامزاده موسی مبرقع علیه السلام با سخنرانی آیت الله مهدی شب زنده دار از اعضای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دعای ندبه در روز جمعه و قرائت دعای کمیل در پنجشنبه شب از جمله برنامه‌های آستان است که با حضور اقشار مردم قم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صمدانی خاطرنشان کرد: آئین تعویض پرچم امامزاده موسی مبرقع علیه السلام با حضور خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران و برنامه عزاداری از دیگر برنامه‌های آستان خواهد بود که جمعه رأس ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا صدر مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع (ع) هم در این نشست اظهار کرد: حضرت موسی مبرقع (ع)، فرزند بلافصل امام جواد (ع) و برادر تنی امام هادی (ع)، یکی از شخصیت‌های برجسته و محبوب اهل بیت (ع) است که به دلیل زهد و تقوای فراوان و همچنین جایگاه ویژه‌اش در میان خاندان عصمت و طهارت شناخته شده است. وی در شهر مدینه به دنیا آمد و از کودکی در فضایی سرشار از علم، اخلاق، و معنویت رشد کرد.

وی افزود: حضرت موسی مبرقع (ع) به دلیل پوشیدن نقابی که به صورت خود می‌گذاشت، به «مبرقع» معروف شد؛ این کار به آن خاطر بود که در شرایط آن دوره، بنی عباس قصد جانشان را داشتند و درصدد به شهادت رساندن حضرت بودند.

مدیر اجرایی این بقعه متبرکه گفت: پس از شهادت پدر بزرگوارش، امام جواد (ع)، حضرت موسی مبرقع (ع) به همراه خاندان اهل بیت به قم هجرت کرد و در این شهر اقامت گزید. حضور او در قم موجب شد تا این شهر به مرکز توجه دوستداران اهل بیت (ع) تبدیل شود. وی در طول زندگی خود با ساده‌زیستی و رفتار اخلاقی خود، الگویی برای شیعیان و محبان اهل بیت (ع) بود.

وی ادامه داد: مضجع شریف حضرت موسی مبرقع (ع) در قم، به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعیان شناخته می‌شود. این مکان همواره محل تجمع زائران و مؤمنانی است که برای عرض ارادت و طلب برکت به زیارت ایشان می‌روند. حضرت موسی مبرقع (ع) نه تنها به لحاظ نسبی، بلکه به دلیل فضائل اخلاقی و معنوی خود جایگاه والایی در میان مسلمانان دارد و یاد و خاطره ایشان تا به امروز در دل‌ها زنده است.

در بخش دیگری از این نشست، مهدی کلانترزاده مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم نیز با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در آستانه سالگرد وفات امامزاده موسی مبرقع (ع) اظهار کرد: مهم‌ترین این برنامه‌ها استقرار تیم‌های آتش نشانی، سرویس‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی، خدمات پارکینگ رایگان، ایجاد سرویس‌های بهداشتی سیار، تأمین آب شرب، فضاسازی شهری و برپایی مواکب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.