ری- فرماندار ویژه ری با اشاره به اینکه در این شهرستان بیش از ۳۵۰ مسجد وجود دارد، گفت: در شهرری نیازمند تشکیل اتاق تعیین وضعیت فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران خصوص برگزاری یکصد و هجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری و با حضور سایر اعضا در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان ماه در تقویم انقلاب اسلامی روز بسیار مهم و پر معنایی است.

وی گفت: یک وجه ۱۳ آبان روز دانش آموز است که فرصتی است برای گرامیداشت آینده سازان کشور و وجه دوم آن نیز استکبارستیزی و اعلام برائت از مستکبرین و زورگویان جهانی است.

باب الحوائجی افزود: با توجه به شرایط ویژه ای که جهان و بویژه منطقه خاورمیانه با آن روبرو است امسال روز استکبارستیزی معنا و کارکرد خاص تر و بیشتری خواهد داشت. زیرا در حال حاضر مستکبرین عالم نمود و ظهور بیشتری داشته و جنایات بی سابقه‌ای توسط آنها در حال رقم خوردن می‌باشد، به همین دلیل بر همه ما واجب است که در روز ۱۳ آبان با حضور دشمن شکن خود همانند سال‌های گذشته پیام ایستادگی و استقامت را به جهانیان منتقل کنیم.

معاون استاندار تهران ادامه داد: دشمنان نظاره کردند که با ترور و شهادت اشخاصی همچون سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار مقاومت پابرجا مانده است، زیرا تفکر و اعتقاد قابل ترور نیست وایران اسلامی نیز بر اعتقاد خود مبنی بر حمایت از محور مقاومت پابرجا و استوار بوده و این امر را به جهانیان اعلام و اثبات کرده است، پس ما نیز باید امسال روز ۱۳ آبان را به صورت اعتقادی و خاص تر برنامه ریزی کرده و حضور در تجمعات و راهپیمایی‌ها را محدود به قشر دانش آموزان نکنیم.

معاون استاندار تهران بیان کرد: تشکیل اتاق تعیین وضعیت فرهنگی یکی از نیازهای شهرستان ری است که در آن فرصت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در سطح شهرها و روستاهای تابعه شناسایی شود، اما نکته مهم‌تر برنامه ریزی مناسب و طراحی مطلوب برای بهره برداری از امکانات موجود است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ری بیش از ۳۵۰ مسجد داریم که یک فرصت و ظرفیت محسوب می‌شود گفت: اما بهره برداری از این ظرفیت منوط به برنامه ریزی و طراحی مناسبی است که بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ان شاءالله امسال نیز با لطف خداوند متعال و عنایات خاصه اهل بیت (ع) و با برنامه ریزی مناسب همه دستگاه‌ها در روز ۱۳ آبان شاهد برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه و دشمن شکن در سطح شهرستان خواهیم بود و پیام عظمت، اقتدار و ولایتمداری خود را به تمامی جهانیان صادر و استکبارستیزی و مقاومت ملت قهرمان ایران در برابر نظام سلطه را به صهیونیسم رو به اضمحلال جهانی و حامیان پست آن اعلام خواهیم کرد.