قزوین- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین تعامل سازنده و گفتگو را زمینه ساز حل مشکلات و اختلافات بین شورا و مدیریت شهری قزوین دانست و خواستار استفاده شهرداری از این ظرفیت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حق‌شناس اظهار کرد: فرصتی که در جلسه شورا ایجاد شد و دو طرف مخالف و موافق از نطق پیش از دستور خود منصرف شدند، طلیعه‌ای برای تعاملات سازنده شورا و مدیریت شهری است و ضرورت دارد تا از این ظرفیت برای رفع مشکلات و اختلافات استفاده شود.

وی افزود: اختلافات و اتفاقات ایجاد شده همه به پای نظام نوشته می‌شود و شأن این دوره از شورا نیز این گونه نیست که نشود با آن تعامل کرد چرا که این موضوع را در تصویب لوایح و اهتمام جدی در رفع مشکلات شهری ثابت کرده‌ایم.

حق شناس همچنین به حذف لوگوی شورای اسلامی شهر قزوین از بنر تسلیت شهادت شهید یحیی سنوار واکنش نشان داد و گفت: نمی‌خواهم این مساله را باز کنم اما امیدوارم حذف لوگو غیر عمدی باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بازخوانی لوایح بررسی شده در این کمیسیون به لایحه واگذاری بهره برداری از کمپ جمعیت سگ‌های بلاصاحب واقع در مجتمع پردازش و دفن بهداشتی شهرداری به سازمان همیاری‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با معضل چرخه باطل مواجه هستیم، اینگونه که به عنوان مثال سگ‌هایی که در قزوین زنده‌گیری می‌شوند در شهرهای اطراف رها شده و سگ‌های جمع‌آوری شده در این شهرها در اطراف قزوین رها می‌شوند و این چرخه باطل ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل اساسی مطروحه شهروندان قزوین در سامانه ۱۳۷ معضل سگ‌های ولگرد است، با اجرای این لایحه امیدواریم که ساماندهی مناسبی در خصوص این حیوانات انجام شود و شاهد رفع این معضل شهری باشیم.

به گفته حق شناس با اجرای این طرح شاهد مدیریت یکپارچه در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب خواهیم بود.

وی همچنین در تذکری بر لزوم توجه جدی به شیب بندی انهار و جوی‌های آب در سطح شهر تاکید کرد و گفت: در این حوزه شهروندان زیادی گلایه مند هستند و لذا باید برای رفع آن تدبیر شود.

این عضو شورا همچنین به لایحه واگذاری امور مربوط به رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دراین حوزه مشکلات زیادی وجود دارد و تعداد نیروها نیز جوابگوی کار نیستند قرار است طبق این لایحه مدیریت رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

وی ضمن موافقت با این لایحه تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید کسب و کار دستفروشان در اثر اجرای این طرح دچار آسیب شود فقط باید ساماندهی به نحو مطلوب انجام شود.