تبریز-کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی از امروز تمامی نواحی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوروز اصغرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اکثر شهرهای نواحی شمالی استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف و باران بودند، افزود: شدت بارش و برودت هوا در منطقه ارسباران روی داده و منجر به بارش برف شده است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه بارشی از عصر امروز تمامی نواحی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه از جو استان خارج می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز شنبه هفته آینده جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود و دمای هوا به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

اصغرزاده، ادامه داد: روز گذشته بیشترین بارش باران از ایستگاه‌های هواشناسی کلیبر و خداآفرین به ترتیب به میزان هفت و ۲ میلی متر گزارش شده است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته تیکمه داش و چاراویماق با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین و میانه با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان بود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۱۳ درجه و در سردترین زمان به یک درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

اصغرزاده، افزود: دمای فعلی (۹ صبح) تبریز ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.