مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از ناشران برای پیوستن به پویش سرزمین زیتون دعوت کرد و گفت: در کنار مردم لبنان و غزه بودن وظیفه شرعی همه ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز از ناشران برای پیوستن به پویش سرزمین زیتون دعوت کرد. این پویش در چهار محور اصلی از جمله: حرکت تاریخی در فلسطین، عقد اخوت ناشران ایرانی با ناشرهای لبنانی آسیب دیده از تجاوز رژیم صهیونیستی برای کمک به احیاء انتشارات های آنان، مشارکت در تامین مبلغ جایزه جهانی ادبیات فلسطین برای تقویت جریان تولیدی روایت مقاومت و فلسطین، مشارکت در تامین قرآن و کتب ادعیه و کتاب های کودک و نوجوان غیر فارسی برای مردم لبنان برگزار می شود.

وی افزود: امروز در شرایط سختی قرار داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری شرایط مرگ و زندگی برای جبهه حق و باطل است. در کنار مردم لبنان و غزه بودن وظیفه شرعی همه ماست. اما مهمترین امداد و کار رسانه ای و تولیدی ما روایت درست و ماندگار است. گونه ای از روایت ها زودگذر هستند اما بعضی از روایت ها ماندگار اند و در کتابخانه ها جا می گیرند.

نیلی گفت:شرایط ما پیش از طوفان و پس از آن باید متفاوت باشد، پیش از طوفان فعالیت هایی انجام می گرفت که پس از آن باید عمیق تر و موثرتر از قبل باشد. البته در این چند سال آثار درخشانی در حوزه فلسطین نیز تولید شده است و کارهای خوبی شکل گرفته است که مع الاسف بعد از سی، چهل سال کم کاری این فعالیت شکل گرفته است. در این سال ها رمان، تاریخ شفاهی و غیره کم تولید کردیم.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: بعضی از ناشران لبنانی را داریم که در حال حاضر تمام موجودی خود را از دست دادند. در چنین شرایطی مجموعه ناشران در قبال ناشران آسیب دیده از جنگ وظیفه داریم و باید کمک کنیم و عقد اخوت ببنیدم که ناشران آسیب دیده را بغل گیرند و اجازه ندهند که این ناشران به صورت ناشر مرده در بیاید، حتی در ارسال و توزیع هم باید کمک کنیم تا جنگ به نصرت الهی منجر شود؛ بنابراین عقد اخوت ناشران در لبنان و ایران می تواند بخشی از آیه ای باشد که مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر خواندند و مصادیقی از آن باشد.

وی گفت: در مورد جایزه جهانی ادبیات فلسطین، توسط اتحادیه و تشکل های مردمی پایه گذاری شده است و پشتوانه دولتی ندارد، این رویداد یک ماه دیگر برگزار می شود و نیازمند تمکن مالی دارد بنابراین ناشران می توانند در تامین جایزه ادبی فلسطین مشارکت داشته باشد چراکه بخشی از مبارزه علیه رژیم صهیونیستی است.

نیلی در پایان گفت: همچنین برخی از دوستان لبنان نیز درخواست تولید کتاب ادعیه، قرآن و کتاب کودک و نوجوان به زبان عربی را دارند، این کتاب ها هم مورد نیاز است و اگر ناشری می تواند این فرایند را انجام دهد می توانیم برای عزیزان ارسال کنیم.