بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تا کنون با بهره‌گیری از ظرفیت ۵۸ شناور تانکر، یک میلیون و ۲۰۵ هزار تن مشتقات نفتی از بندر بوشهر ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح سه شنبه در بازدید از فرایند ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر اظهار کرد: از زمان آغاز ترانزیت در بندر بوشهر علاوه بر ایجاد ۲ هزار و ۱۲۳ فرصت اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم، فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث پایانه‌های نفتی در مجتمع بندری نگین فراهم شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از سال ۱۴۰۲ تاکنون تانکرهای ترانزیت مشتقات نفتی از مرز باشماق و پرویز خان وارد کشور و بندر بوشهر شدند تا محموله‌های آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس ترانزیت شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این حوزه ساماندهی تانکرهای ترانزیتی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث مخازن سوخت در مجتمع بندری نگین، از اولویت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تا کنون با بهره‌گیری از ظرفیت ۵۸ شناور تانکر، یک میلیون و ۲۰۵ هزار تن مشتقات نفتی از بندر بوشهر ترانزیت شده است.