بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به منظور تسهیل امر زیارت حرم رضوی برای مرزنشینان و زائران خارجی به ویژه در ایام خاص مانند اربعین ایرلاین‌های خارجی مجاز به انجام پروازهای داخلی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ با استناد به تبصره ۱۰ بند «ت» به منظور تسهیل امر زیارت حرم رضوی برای مرزنشینان و زائران خارجی که از مرزهای زمینی وارد کشور می‌شوند و برای کاهش فشار بر ناوگان مسافربری جاده‌ای علی‌الخصوص در ایام خاص مانند ایام زیارت اربعین وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری مجاز است با شرکت‌های هواپیمایی خارجی طی هماهنگی با وزارت امور خارجه مجوز انجام پروازهای داخلی در مسیر مشهد مقدس و فرودگاه‌های استان‌های مرزی را به شکلی صادر کند.

در ادامه این بند ذکر شده است که از تمام فرودگاه‌های استان‌های مرزی پرواز هفتگی در مسیر مشهد مقدس برقرار شود؛ همچنین در ایام مقارن مناسک اربعین خدمات جابه‌جایی مسافرین از شهرهای چابهار و زاهدان به فرودگاه مناسب به تشخیص ستاد مرکزی اربعین برقرار شود.

گفتنی است که بر اساس بند «ت» هرگونه نرخ گذاری برای خدمات شرکت‌های خارجی مذکور و عرضه سوخت یارانه‌ای به این شرکت‌ها ممنوع است. آئین نامه این بند به پیشنهاد شورای عالی هوانوردی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.