کارشناس فوتبال گفت: با توجه به نتایج به دست آمده و شکست پرسپولیس مقابل السد، شرایط این تیم برای صعود به مرحله بعدی پیچیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد قطر در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا شامگاه دوشنبه ۳۰ مهر به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان «فلیکس سانچز» به پایان رسید تا گاریدو و شاگردانش بار دیگر در آسیا مغلوب شوند و اکنون پس از پایان هفته سوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا با یک امتیاز در رده دهم جدول قرار بگیرند.

پرسپولیس مقابل السد بدشانس بود

علی اصغر مدیرروستا کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به نظرم، پرسپولیس در این دیدار با بدشانسی رو به رو شد. شاگردان گاریدو تیم برتر میدان بودند و می‌توانستند به‌راحتی حریف خود را شکست دهد، اما از فرصت‌های به‌دست‌آمده بهره‌ای نبردند. بازیکنان عملکرد مناسبی داشتند، اما متأسفانه در اثر چند غافلگیری، گل دریافت کردیم و پرسپولیس قادر به جبران آن نشد. با توجه به اینکه شاهد فرصت‌های متعدد و فراوانی بودیم، می‌توانستیم از تاکتیک‌های متنوع‌تری بهره ببریم که متأسفانه بازیکنان در ضربات پایانی با کمی بدشانسی مواجه شدند. به طور کلی، از نظر فوتبالی، پرسپولیس بازی خوبی ارائه کرد اما از لحاظ نتیجه نتوانست موفقیت مطلوبی کسب کند.

کار صعود به مرحله بعد پیچیده است

او در رابطه با شانس پرسپولیس برای صعود به مرحله حذفی لیگ نخبگان آسیا تصریح کرد: به نظر می‌رسد که کار دشواری پیش‌رو است. نمی‌توان گفت که چون در مقابل تیم السد برتر بودیم، شانس صعود داریم. اگر همچنان فرصت‌ها را مانند سه بازی گذشته از دست بدهیم، قطعاً با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد و کار بسیار سخت‌تری در پیش خواهیم داشت. از نظر من، وضعیت پرسپولیس اکنون بسیار پیچیده است.

پرسپولیس در بخش دفاعی تمرکز ندارد

مدیرروستا افزود: به‌نظر می‌رسد که تمرکز کافی در دفاع نداشتیم. مشکل کلی فوتبال ما این است که در بخش دفاعی تمرکز لازم وجود ندارد. بازیکنان ما، چه در حمله و چه در دفاع، بیش از حد عجله می‌کنند و این عدم تمرکز، باعث بروز مشکلات می‌شود. در بازی دیروز هم شاهد بودیم که پرسپولیس در لحظات حساس دچار عجله شد. فوتبال ما عجولانه است و تمایل داریم خیلی سریع به نتیجه برسیم. به همین دلیل، تمرکز لازم را در لحظات کلیدی از دست می‌دهیم، به‌ویژه در بخش دفاع هنگامی که حریف حمله می‌کند، ما بازیکنان را در محوطه جریمه گم می‌کنیم و تمرکز کافی برای جلوگیری از فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: وقتی گل دریافت می‌کنیم، نشان‌دهنده ضعف ماست. البته ممکن است چاشنی شانس نیز دخیل باشد، اما به‌طور کلی، تمرکز دفاعی ما ضعیف است و یارگیری‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود.

پرسپولیس به یک شرط مقابل الغرافه پیروز می‌شود

او در پایان و در رابطه دیدار بعدی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا که مقابل الغرافه قطر است، گفت: این تیم باید عملکرد بهتری نسبت به دیدار گذشته ارائه دهد. پرسپولیس بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد و اگر بدون هیجان و با تمرکز کافی بازی کنند، می‌توانند الغرافه را شکست دهند. ما شاهد بودیم که پرسپولیس در موقعیت‌سازی موفق بود، اما مهاجمان باید دقت بیشتری داشته باشند.