یزد -امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت تولیدات داخلی، گفت: اگر تولیدکنندگان ما به کیفیت محصولات خود توجه نکنند، اعتبار کشور را در سطح جهانی از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه در فقه اسلامی به رعایت کیفیت و استاندارد کالاها توجه ویژه‌ای صورت گرفته اظهار داشت: اگرتولید کنندگان محصولات خود را براساس ویژگی های مصرح در استانداردها و مدارک قانونی ارائه نکنند، این عدم انطباق، غش در معامله است و غش معامله هم شامل مجازات‌های الهی و مجازات‌های قانونی است که نشان دهنده اهمیت رعایت کیفیت کالاها است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: خداوند متعال به انسان امر کرده که نسبت به دیگر افراد حالت نفاق گونه نداشته باشد و همانگونه که در رفتار و اعمالمان باید یکرنگ و یکرو باشیم، نسبت به تولیداتمان هم باید یکرنگ و خالص باشیم و هرطور که می‌توانیم بهتر و بیشتر به دیگر بندگان خدا خدمت کرده وکالاهای با کیفیت به دست مردم برسانیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: نفاق تولید این است که ظاهر کالا به یک صورت باشد و باطن آن به گونه‌ای دیگر، این موضوع مورد غضب خداوند است و قطعاً مجازات سنگینی برای آن وجود دارد.

وی افزود: کارو تولیدغیر استاندارد ممکن است ضررها و خسارت‌های زیادی به جامعه وارد کند و به همین دلیل رعایت کیفیت و استاندارد کالاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتماً باید توسط افراد لایه های مختلف جامعه رعایت شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارکنان استاندارد گفت: شماکارکنان براساس شرح وظایفی که قانون برایتان مشخص کرده است در تامین سلامتی و ایمنی به ویژه در حوزه ی غذایی مردم و جامعه نقش مهمی را ایفا می نمایید، بنابر این از شماها انتظارمی رودکه با خدا و مردم صادق و رو راست باشید تا آثار مثبت آن را درکار و زندگی های خود نظاره کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در استان یزد ادامه داد: از شما عزیزان می خواهم در بازرسی ها و کنترل کیفیت کالاها و خدمات تولیدی استان، تیز بین و حساس باشید، دقت کارکنان استاندارد یزد در اموری که درحیطه استاندارد در استان جاری و ساری هست، از بروز خسارت های احتمالی به دولت و کشور جلوگیری می کند و سبب حفظ منافع شخصی و ملی می گردد. وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی با ارائه کالاهای استاندارد و با کیفیت می توانند بخش اعظمی از بازارهای بین المللی را در اختیار خود داشته باشند.

ناصری یزدی در پایان هفته استاندارد ودرآستانه روز ملی صادرات گفت: مقوله صادرات دارای اهمیت ویژه ایی است، چرا که در کنار این حرکت، ارز و نقدینگی وارد کشورشده و گردش چرخ های اقتصادی با سرعت بیشتری انجام می شود.