زنجان- معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم سلامت صبح سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کند و جشنواره‌های مختلفی تدارک دیده شده که یکی از آن‌ها جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی است.

وی بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار، جهاد و شهادت» و «همدلی اجتماعی» در سطح کشور و منطقه را از اهداف این جشنواره برشمرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بیان کرد: تشویق، ترغیب و حمایت از آفرینش گران هنرهای تجسمی با موضوع «ایثار و شهادت» و «انفاق و همدلی اجتماعی» و «جهاد و محور مقاومت»، ایجاد و بروز رسانی بانک اطلاعات هنرمندان هنرهای تجسمی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف است.

وی ادامه داد: همچنین گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری با هدف ارتقای بینش و آگاهی جامعه به‌عنوان مخاطب اصلی این‌گونه آثار هنری و ایجاد جریان سازی گفتمان ارزشی- اجتماعی در این زمینه و کشف و حمایت از استعدادهای جوان از جمله اهداف تعیین شده است.

سلامت خاطرنشان کرد: موضوعات جشنواره شامل ایثار- شهدا و ایثارگران، ایثار- مادران و همسران معظم شهدا، و ایثارگران، ایثار- عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام الشهدا. ایثار – شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، ایثار-شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: ایثار – بانوان عاشورایی، ایثار- فرهنگ فاطمی و رسالت امروز، ایثار – در دروان معاصر و سبک زندگی ایثارگرانه ایثار- شهدای گمنام و غریب و ایثار- فرزندان و کودکان شهدا نیز از موضوعات جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان در بخش دانش‌آموزی می‌توانند در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی شرکت کنند، عنوان کرد: بزرگسالان نیز می‌توانند آثار خود را در قالب نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، نقاشی دیجیتال، نقاشی خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه سازی ارسال کنند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ آبان‌ماه خواند و گفت: اعلام نتایج منتخبان ۱۵ آذرماه است و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در آذرماه و دی‌ماه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۱۰ اثر در هر رشته ارائه کنند، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در چند رشته مختلف آثار خود را ارسال کنند اما تنها در یک رشته از مسابقات پذیرفته خواهند شد.

سلامت با بیان اینکه پذیرش و انتخاب آثار در همه رشته‌ها از طریق فایل‌های ارسال شده به آدرس‌های الکترونیکی نمایشگاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان از زنجان باید آثار خود را به پست الکترونیک به نشانی tajasomiisaar۲@gmail.com ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های منطقه‌ای در چهار منطقه کشور به میزبانی استان‌های قزوین گلستان، یزد و فارس دایر می‌شود، یادآور شد: هنرمندان زنجانی در زیرمجموعه منطقه یک با سرگروهی استان زنجان قرار می‌گیرند.