بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت فردا اولین سامانه بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود و تا ظهر جمعه این سامانه فعال خواهد بود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت بارش پراکنده باران، وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین سامانه بارشی از اواخر وقت فردا استان بوشهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این سامانه تا ظهر روز جمعه در استان فعال است و با بارش‌های رگباری، رعدوبرق، وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق مرکزی و نواحی شرقی استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل هواشناسی بوشهر بیان کرد: هواشناسی نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد، لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش‌سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، مواج‌شدن سواحل و فراساحل استان هشدار داده است.

وی افزود: از مردم و دریانوردان خواسته شده از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند و از محصولات کشاورزی در مقابل خسارت‌های احتمالی حفاظت کنند.

مساعدی افزود: طی ساعات آینده جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی، با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و بیان کرد: نسبت به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی - شمال شرقی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا از ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر از اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خبر داد و افزود: خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.