کاشان - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با هنر روایتگری و نقالی در مدارس کاشان ترویج می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی فرجی پیش از ظهر سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک در کاشان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره اعتلای ارزش‌های دینی و کشف استعدادهای منطقه و کشور در زمینه هنر نقالی و روایتگری است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۲ تا ۱۵ آبان ماه در مراکز و اماکن مختلف سطح شهر کاشان برگزار می‌شود، ابراز داشت: افتتاحیه این جشنواره در روز ۱۲ آبان ماه در محوطه باستانی و تاریخی تپه‌های جهانی سیلک و آئین اختتامیه روز ۱۵ آبان ماه در خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان با حضور سفرای کشورهای خارجی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان در سال جاری تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۲ آبان سالروز حماسه و ایثار کاشان است، در حاشیه دومین جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک، فرهنگ ایثار و شهادت با هنر روایتگری و نقالی در مدارس کاشان ترویج می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر نقالی جز میراث هویتی، فرهنگی و هنری کشور است، گفت: استمرار جشنواره‌هایی اینچنینی بر غنای این هنر در سطح کشور و منطقه می‌افزاید.

فرجی با اشاره به اینکه کاشان از سال‌های دور میزبان رویدادهای فرهنگی هنری در سطح ملی و بین المللی بوده است، افزود: برگزاری دومین جشنواره بین المللی نقالی و روایتگری سیلک، طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مؤسسه‌ی فرهنگی هنری گذر و خانه نقلی، محصول تعامل و همکاری مشترک بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی برای جشنواره‌های اینچنینی نقش تسهیل گری و حمایتی دارد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی هم در برگزاری این جشنواره‌ها حضور و مشارکت فعال دارد.

شایان ذکر است آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک در کاشان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فرماندار ویژه کاشان، رئیس شورای اسلامی شهر، رؤسا و کارشناسان دستگاه‌های دولتی، اساتید فرهنگ، ادب و هنر، اصحاب خبر و رسانه و هنرمندان کاشان در نگارخانه گنجینه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.