رئیس انجمن مهندسی گاز ایران گفت: با توجه به شرایط تحریمی توانسته‌ایم به فناوری‌های روز دنیا دست یابیم. برای نمونه در گاز میعانی به نتایج خوبی دست یافتیم که از کار مشابه در آمریکا بهتر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، منصور دفتریان، رئیس انجمن مهندسی گاز ایران امروز (سه‌شنبه، یکم آبان) در پنجمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های جدید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه کشور از نظر امکانات خدادادی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست، اظهار کرد: با توجه به این امکانات هم‌اکنون در امنیت انرژی با چالش روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر سرمایه انسانی از افراد با استعداد و نخبه بهره می‌برد، افزود: با توجه به شرایط تحریمی توانسته‌ایم به فناوری‌های روز دنیا دست یابیم. برای نمونه در گاز میعانی (Condensate Gas یک نوع مخلوط گازی شامل گاز طبیعی و مایعاتی مانند نفت خام، کاندنسیت، و روغن‌های سبک است) به نتایج خوبی دست یافتیم که از کار مشابه در آمریکا بهتر بود.

رئیس انجمن مهندسی گاز ایران با بیان اینکه پرسش اینجاست که چرا با توجه به امکانات و سرمایه انسانی خوب در تأمین انرژی دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: فناوری‌های نو اقتصادی‌تر از فناوری‌های قدیمی است و باید از تازه‌ترین فناوری‌های دنیا استفاده کنیم.

دفتریان گفت: در این کنفرانس تازه‌ترین فناوری‌های نو بررسی می‌شود و می‌توانیم در آینده افزون بر تأمین انرژی کشور به یکی از صادر کننده‌های بزرگ دنیا تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه استفاده از سوخت زغال‌سنگ برای کره زمین زیان‌آور است، بیان کرد: اضافه کردن این سوخت به سبد انرژی سبب ایجاد پدیده گرمایش شده است.