اردبیل- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نقش کلیدی آمار و اطلاعات در دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک حقیقتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری ظهر سه‌شنبه در همایش روز ملی آمار اظهار کرد: لازمه دستیابی به امنیت غذایی در گرو دستیابی به آمار دقیق است و نقش کلیدی این اطلاعات در حاکمیت امنیت غذایی و دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک حقیقتی انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه آمار رشته‌ای از ریاضیات است که در بسیاری از صنایع و مشاغل مختلف خصوصاً بخش کشاورزی که مستقیماً با امنیت غذایی در ارتباط است، کاربرد دارد، افزود: آمارشناسان و محققان و دست‌اندرکاران تولید با در اختیار داشتن آمار واقعی می‌توانند برنامه‌ریزی‌های تأثیر گذار در این بخش انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: به زودی در استان سرشماری عمومی کشاورزی همگام با سراسر کشور انجام خواهد شد که این سرشماری اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی می‌دهد.

اژدری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی نیاز به اطلاعات دقیق و بهنگام در سطح روستاها و شهرها دارد که فقط از سرشماری عمومی کشاورزی به دست خواهد آمد که در همین ارتباط کلیه تشکل‌ها، واحدهای تولیدی و مؤسسات غیر دولتی مرتبط با جهاد کشاورزی موظف هستند تا نهایت همکاری را با مأموران سرشماری انجام دهند.