کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در ماه آگوست خرید و فروش نقدهای آنلاین را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این قانون که از دوشنبه اجرایی شده به آژانس مذکور اجازه می دهد ناقضان را جریمه کند.

لینا خان رییس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا درباره این موضوع در ماه آگوست گفته بود: نقدهای آنلاین نه تنها وقت و پول مردم را هدر می دهند بلکه بازار را آلوده می کنند و به کسب و کارهای رقیبی که صادقانه فعالیت می کنند آسیب می زنند. این قانون از کلاهبرداری از مردم آمریکا جلوگیری می کند، به کسب و کارهایی که به طور غیرقانونی رقابت می کنند، هشدار می دهد و بازارهایی با عملکرد عادلانه، صادقانه و رقابتی را ترویج می کند.

قانون مذکور به طور خاص انتشار نقدها و شواهدی که به افرادی مربوط است که وجود ندارند یا با هوش مصنوعی تولید شده اند، نقدهای افرادی که تجربه‌ای در زمینه کسب‌وکار یا محصول-خدمات ندارند، یا تجارب خود را نادرست معرفی می‌کنند، ممنوع کرده است.

همچنین این قانون به کسب وکارها اجازه نمی دهد نقد محصولات را بخرند یا بفروشند. کسب وکارهایی که عامدانه نقدهای جعلی بخرند، جریمه می شوند. همچنین این قانون اجازه نمی دهد کسب و کارها با استفاده از تهدیدهای حقوقی بی پایه و اساس، تهدیدهای فیزیکی، ترساندن یا اتهامات جعلی فعالیت کنند.