نمایشگاه مجموعه آثار مجسمه لیلا مرتضوی یزدی با عنوان «دالان دل»، جمعه ۴ آبان در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی سعیدی مدیر نگارخانه لاله درباره نمایشگاه «دالان دل» گفت: در این نمایشگاه انفرادی ۳۰ اثر مجسمه که حاصل بیش از سه سال تلاش لیلا مرتضوی است، در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. ایده خلق این مجموعه از برخورد مستقیم با معماری مناطق کویری ایران در دوران کودکی هنرمند آغاز شده و به مرور زمان با مطالعات و پژوهش‌هایش توسعه یافته است. فضای حاکم بر مجسمه‌های او بیانگر حس مکان در معماری ایرانی است و آکنده از دریچه‌هایی که با راه دادن به نور، سرود زندگی و پویایی را می‌سرایند.

لیلا مرتضوی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه هنر تهران و عضو انجمن سفالگران ایران، انجمن تصویرگران، انجمن توسعه هنرهای تجسمی معاصر و نیز فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران است. مرتضوی بخش قابل توجهی از زندگی خود را در دنیای هنر و با پرداختن به نقاشی، مجسمه‌سازی و تصویرگری سپری کرده و سابقه شرکت در چند نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.

این مجموعه برای اولین بار در نگارخانه لاله به نمایش در می‌آید و ایده آن برخاسته از همان گشت و گذارها در پیچ و خم عناصر معماری مناطق کویری ایران است که هنرمند در هر یک از آثار خود به طریقی دست به کار انتقال حس آن مکان‌ها زده است.

آیین افتتاح نمایشگاه روز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و پس از آن نمایشگاه همه روزه از ۵ تا ۱۴ آبان ماه، از ساعت ۹ تا ۱۷ و روزهای پنج‌شنبه از ۹ تا ۱۳، به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند برای بازدید آثار به محل نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.