کرمان_سخنگوی مجمع نمایندگان کرمان گفت:نظرات ما در انتصاب استاندار جدید برانتخاب فردی کارآمد و مجرب در سطح ملی و ترجیحاً بومی استوار بود که بتواند وفاق و همدلی و همکاری تمام ارکان را جذب کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام سعیدی، گفت: با توجه به تعامل اجتناب ناپذیر نمایندگان مجلس با مدیریت اجرایی استان و نقش متقابل مجلس و نماینده عالی دولت در پیشبرد امور سیاسی، اجرایی و عمرانی و حسب درخواست وزارت کشور مبنی بر ارائه نظرات مشورتی مجمع نمایندگان استان پیرامون شاخص‌ها و مولفه‌هایی که می‌توانند در روند انتخاب استاندار مؤثر باشند نشست‌های متعددی توسط مجمع نمایندگان استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان ۹ حوزه انتخابی استان کرمان نظرات خود را در این خصوص احصا و به وزیر کشور، معاون پارلمانی رئیس جمهور و همچنین معاون سیاسی وزارت کشور ارائه نمودند افزود: این نظرات کاملاً راهگشا، مشورتی و صرفاً بر ظرفیت‌های استان و فضای سیاسی و فرهنگی متنوع آن متمرکز بود.

وی افزود: مواردی چون وسعت استان، ویژگی‌های اقلیمی و سرزمینی و مهم‌تر از همه نیروی انسانی ارزشمندی که مقام معظم رهبری بر وجود آن تاکید فرموده‌اند اشراف و شناخت کامل استاندار جدید را می‌طلبد.

سعیدی گفت: برآیند نظرات نمایندگان بر انتصاب فردی کارآمد و مجرب در سطح ملی و ترجیحاً بومی استوار بود که بتواند وفاق و همدلی و همکاری تمام ارکان را جذب کند و نمایندگان استان نیز در امتداد راه و در حوزه‌های مختلف یاری اش نمایند.