زرند_ رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: جشنواره دو روزه انار شهر خانوک سوم و چهارم آبان ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره انار شهر خانوک بخش مرکزی زرند با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای شهر، جهاد کشاورزی، نیرو انتظامی و بخش خصوصی ۲و ۳ آبانماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی توسط شهروندان خانوکی طی ۲ روز، از عصر روز پنجشنبه ۳ آبان ماه تا غروبِ جمعه در این شهر اجرا و غرفه‌های نمایش صنایع‌دستی و طبخ غذاهای بومی و سنتی برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر خانوک علاوه بر طبیعتِ زیبا دارای مردمانی با طبعِ زیبای انقلابی است گفت: سوابق انقلابی‌گری، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، نقش برجسته مردمانِ مبارز خانوکی قبل از انقلاب و حماسه‌های آنان در خطوط مقدم جبهه، همراه با نقشِ ویژه شیر زنانِ این خطه به ویژه بانو مرحومه زهرا اسدی چریکِ پیر و پشتیبانی و حمایتِ آنان از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس دلایلی مهم بود تا این شهر را به عنوان پیشران گردشگری مقاومت در سطح کشور مطرح شود و تمام رویدادهایی که در این شهر برگزار می‌شود همیشه آغشته به عِطر انقلاب، مقاومت و ایثار است.

اسلامی، افزود: علاقمندان با شرکت در جشنواره انار خانوک، علاوه بر خرید محصولات کشاورزی و تولیدات خانگی می‌توان از خانه چریک پیر، گلزار شهدای خانوک، چنار کهنسال و سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید داشته باشند تا این جشنواره عاملی در راستای معرفی توانمندی‌های گردشگری شهر خانوک باشد.