اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان مهمترین دغدغه کمیته امداد استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با نیکوکاران «خورش رستم» با بیان اینکه ۵۴ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، اظهار کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان مهمترین دغدغه کمیته امداد است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری به عنوان همکار و همیار کمیته امداد در سطح استان، افزود: اشاره به اینکه عزت و کرامت خانواده‌های تحت حمایت به قدری بالا است که کمترین مراجعات به ادارات کمیته امداد را در دریافت خدمات از سوی آنها شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد :۶۰ درصد از افراد تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که امکان ایجاد اشتغال برای آنها وجود ندارد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مددجویان با یافتن اشتغال پایدار از هرگونه وابستگی به کمیته امداد به دور باشند، ادامه داد: بر اساس اعلام بانک‌ها، کمترین معوقات تسهیلات اعطایی مربوط به مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

وی در راستای فعالیت مراکز نیکوکاری خاطرنشان کرد: شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو، یکی از مهم‌ترین وظایف مراکز نیکوکاری است که در سطح «خورش‌رستم» هم شاهد فعالیت و ارائه خدمات هدفمند از طریق مراکز نیکوکاری هستیم.