اراک- شهردار اراک گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی زمینه ساز افزایش نشاط اجتماعی شهروندان به ویژه جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی ظهر سه شنبه در آئین بهره برداری از پنج طرح ورزشی و فرهنگی شهر اراک اظهار کرد: برای افتتاح این طرح‌ها، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه صرف شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۲ زمین چمن در کوی رضوی و شهرک ابوالفضل، ۲ زمین والیبال و بسکتبال در کوی هجرت و شهرک رضوی و یک فرهنگسرای چندمنظوره در کوی امام علی (ع) است.

شهردار اراک گفت: افتتاح این طرح‌های ورزشی در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر و افزایش نشاط اجتماعی، امکانات تفریحی و سلامت عمومی شهروندان ایجاد شده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت گسترش فضاهای ورزشی برای شهروندان افزود: پروژه زمین ورزشی شهرک گردو با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

محمودی گفت: زمین‌های چمن ورزشی با ایجاد فضایی امن و مناسب برای فعالیت‌های ورزشی جوانان و خانواده‌ها، گامی مؤثر در جهت بهبود سلامت عمومی و افزایش نشاط اجتماعی می‌باشد.

شهردار اراک عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح چنین طرح‌هایی، بتوانیم زمینه پیشرفت و پرورش استعدادهای ورزشی را فراهم کنیم.

محمودی افزود: پارک مجاور زمین چمن‌های ورزشی شهر اراک نیز از لحاظ جدول بندی و نورپردازی فضاسازی و همچنین زمین والیبال و بسکتبال نیز جانمایی شده است.

وی تصریح کرد: شورای ششم با برنامه ریزی مناسب در راستای طرح محله محوری، توسعه ورزش‌های عمومی و تقسیم عادلانه امکانات در سطح شهر مبادرت ورزیده و شهر اراک تا سال ۱۴۲۰ با همکاری همشهریان به بهترین شکل طراحی خواهد شد.

شهردار اراک با اشاره به ایجاد مجتمع‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهدای کوی امام علی (ع) اراک نیز گفت: وجود چنین مراکزی در محله‌های کمتر برخوردار بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است.

محمودی افزود: مردم خودشان همواره در راستای ساماندهی اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کنند و همواره پای کار هستند و مدیران شهرداری و شورای شهر فقط تسهیلگری می‌کنند.

توجه ویژه دین اسلام به مقوله ورزش

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این آئین گفت: دین اسلام توجه ویژه ای به ورزش دارد و این مهم بر اهمیت ورزش می‌افزاید.

داود قربانی بیان کرد: شورای ششم تلاش بسیاری در راستای توجه به نقاط مختلف شهر داشته و در این راستا ۱۰ زمین ورزشی و طرح‌های فرهنگی مختلف را به نتیجه رسانده است.

وی گفت: در هفته فرهنگی اراک شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای هستیم که افتتاح پروژه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه‌ها است.