بوشهر- کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: برای پیشگیری از کمبود آهن و ویتامین D در گروه‌های سنی پرخطر، کل مدارس متوسطه اول و دوم تحت پوشش مکمل یاری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماً حسن‌زاده ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح مکمل یاری آهن و مگا دوز ویتامین دی در شهرستان گناوه بیان داشت: این برنامه باهدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان از طریق مکمل یاری با قرص آهن به صورت هفتگی به مدت ۱۶ هفته متوالی و مکمل ویتامین D به‌صورت ماهیانه ۹ ماه متوالی، در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: با شروع بازگشایی مدارس بر اساس تعداد دانش آموزان، مکمل درخواست شده و پس‌ازآن به تفکیک در کل مدارس متوسطه پسرانه و دخترانه در سطح شهرستان توزیع می‌شوند.

کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان گناوه با تأکید به فواید ویتامین D اظهار داشت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که کمبود آن می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، شکستگی‌های استخوان، سرطان روده بزرگ و بیماری‌های عفونی شود.

حسن‌زاده ادامه داد: سردرد، سرگیجه، اشکال در تمرکز، احساس ضعف و خستگی از علائم کمبود آهن است، ویتامین C از عوامل مهم افزایش جذب آهن در بدن است که بعضی از منابع آن مانند انواع مرکبات، سالاد حاوی کاهو، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و انواع کلم است.