بوشهر- سرپرست مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از موفقیت دانشگاه در کسب مرجعیت کشوری در زمینه پزشکی هسته‌ای مولکولی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت سالاری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از بررسی‌های طولانی صورت گرفته توسط دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، این دانشگاه موفق به کسب مأموریت ویژه در حوزه پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی شد.

سرپرست مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دستیابی به مرجعیت علمی کشوری توسط یک دانشگاه به سرآمدی و توانمندی خاص در یک حیطه و موضوع مربوط می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با این دستاورد، در زمینه تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی پزشکی سلولی مولکولی در مقطع دکتری تخصصی نیز، توانسته اولویت اول و جایگاه نخست را داشته باشد.

وی بیان کرد: مرجعیت در زمینه تشخیص، درمان و پژوهش‌های سلولی مولکولی نیز از دستاوردهای قبلی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای این دانشگاه بوده است، به‌گونه‌ای که بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان برای تشخیص و درمان از سراسر کشور به بوشهر ارجاع داده می‌شوند.

سرپرست مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مرکز پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی این دانشگاه، در راستای بسترسازی برای تحقق پژوهش‌های اقتدار آفرین و نوآورانه و فناوری‌های نوین پیش بالینی و بالینی بین‌رشته‌ای و چند تخصصی در جهت نیل به اهداف راهبردی این دانش و رسیدن به یک مرکز ممتاز در عرصه بین‌المللی، فعالیت و تلاش می‌نماید.