کرج- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز از ارائه آموزش‌های مهارتی به حدود ۵۵ هزار نفر البرزی و صدور حدود ۵۳ هزار عدد گواهینامه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد غفاری بعدازظهر سه شنبه در حاشیه سفر سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز دو اتفاق خوب رقم خورد؛ از دستگاه‌های سیمیلاتور جوشکاری در مرکز شهید رهبری برای اولین بار در کشور و توسعه کارگاه‌های پرینترهای سه بعدی در این مرکز رونمایی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز ضمن قدردانی از استاندار البرز به جهت کمک در تأمین اعتبارات استانی و سایر مسئولان استانی و کشوری بابت توجه ویژه به مهارت آموزی البرز بیان کرد: البرز استانی صنعتی بوده که نیاز بازار کار و صنایع آن به رشته‌های هایتک و پیشرفته است و ما نیز در تلاش هستیم این رشته‌ها را وارد مراکز کنیم تا مورد استقبال قرار گیرد.

وی از ارائه آموزش‌های مهارتی به حدود ۵۵ هزار نفر البرزی و صدور حدود ۵۳ هزار عدد گواهینامه در سال گذشته خبر داد و با اشاره به تحقق تعهدات این اداره کل بیش از حد تعیین شده در نیمه نخست سال عنوان کرد: آموزش‌های خوبی به زندانیان، سربازان وظیفه، صنایع، دانشجویان، دانش آموزان، بانوان بدسرپرست و بی سرپرست، کودکان کار، معلولان، عشایر و روستاییان ارائه شده است.

غفاری مطرح کرد: امسال حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای استان البرز در نظر گرفته شده اما هنوز تخصیص داده نشده است. در سال گذشته نیز حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد اما میزان تخصیص آن کم بود. هوش مصنوعی، BMS و هوشمندسازی ساختمان، شبیه سازی جوشکاری و پرینترهای سه بعدی از جمله رشته‌های جدیدالورود به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای البرز هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به تلاش برای حرکت به سمت آموزش رشته‌های هایتک و پیشرفته خاطرنشان کرد: باید این دوره‌ها را به مردم، صنایع، دانشگاه‌ها و تمام علاقه مندان بشناسانیم تا همه فعالان علم، دانش و فناوری بدانند این امتیازات وارد استان شده و با تدبیر دولت، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان برگزار می‌شود.