بندرعباس- در روز چهارشنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۳ تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی و دریایی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان پیش بینی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان در روز چهارشنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۳ تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی و دریایی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان پیش بینی می‌شود.

امروز در ساعات صبح افزایش و گذر ابر در آسمان استان و وقوع بارش پراکنده باران در پاره‌ای نقاط شرقی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با تقویت فعالیت سامانه بارشی در غالب نقاط بویژه ارتفاعات، مناطق مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز همچنین سواحل، رگبار باران و رعد و برق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، ناپایداری به صورت تند باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد و احتمال محدودیت موقت در ترددهای هوایی و دریایی نیز وجود دارد.

توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری گردد. امروز دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز با افزایش بادهای جنوب شرقی نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود.

بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به افزایش ناپایداری جوی منطقه، محدوده تنگه هرمز جهت ترددهای دریایی ناایمن پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد. به لحاظ دمایی نوسانات دمایی، تغییرات ۱ تا ۲ درجه‌ای خواهد داشت.